Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان غذا و دارو باید به عنوان سیاستگذار حوزه دارویی کشور رویه کنونی را تغییر دهد.

به گزارش امتداد نیوز، محمدحسین قربانی در واکنش نسبت به تجمع بخشی از بیماران متابولیکی در مقابل سازمان غذا و دارو به دلیل تاخیر در دسترسی به داروهای مورد نیاز خود، : یکی از مشکلاتی که در زمینه تامین دارو وجود دارد، کمبود نقدینگی است، که در پی حالت افراط و تفریط در توزیع منابع حوزه سلامت ایجاد شده است، به این معنا که در گذشته اعتبارات به طور بی‌حد و مرز تخصیص داده می‌شد که در نهایت کمبود منابع در این بخش را رقم زد و این در حالی است که مدیریت منابع در این حوزه باید به صورت پله پله صورت می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از تغییر در نحوه ارائه خدمات بیمه‌ها به عنوان دیگر مشکل بیماران برای تامین دارو یاد کرد و افزود: ابلاغ بخشنامه جدید بیمه سلامت مبنی‌بر اعمال تغییراتی در نحوه ارائه خدمات این سازمان، که منجر به لغو قراردادهایش با بخش خصوصی شده نیز نگرانی‌هایی را برای بیمارانی که این بیمه را در دست دارند، ایجاد کرده است، از سوی دیگر مطالبات دارویی هم در بخش تولید و هم توزیع باعث شده رغبتی برای تامین دارو وجود نداشته باشد و در پی آن بیماران هم نمی‎توانند داروی مورد نیاز خود را به موقع دریافت کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه رسیدگی مسئولان در بخش تامین داروی بیماران متابولیکی باید به صورتی باشد که بعد از این شاهد تکرار این قبیل اعتراضات در سطح جامعه نباشیم، یادآورشد: اگر در رابطه با تجمع بیماران متابولیکی بحث احتکار، گران شدن، ارزان شدن یا کمبود دارو نیز مطرح باشد، باز هم متولی رسیدگی به آن سازمان غذا و دارو بوده که سیاستگذار حوزه دارویی کشور است، بنابراین نباید در این مورد فرافکنی کرده یا نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون سازمان غذا و دارو باید اگر تولید داروی بیماران متابولیکی کم شده، به اندازه مورد نیاز دارو وارد کشور کند و اگر زمینه‌ای برای واردات دارو وجود ندارد، شرایط تولید داروی مورد نیاز این بیماران را در داخل فراهم کند، چراکه در هیچ حالتی نمی‌توان این بیماران را بی‌توجه رها کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه روند کنونی ارائه خدمات به بیماران در بخش تامین دارو مطلوب حوزه سلامت نیست، تصریح کرد: سازمان غذا و دارو باید رویه مناسب‌تری را به ویژه در زمینه تامین داروی بیماری‌های خاص در پیش بگیرد، چراکه در هر حال سلامت اولویت اول جامعه بوده و شعار دولت نیز توجه به حوزه سلامت بوده است و نمی‌توان از کنار این موضوع بی‌تفاوت گذشت، بنابراین دکتر قاضی‌زاده هاشمی و تیم همراهش در سازمان غذا و دارو باید در این مورد چاره‌ای بیندیشند و به سرعت مشکل این بیماران را برطرف سازند.

true برچسب ها : سازمان غذا و دارو محمد حسین قربانی کمبود دارو true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی

مهران محرمیان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) اظهار داشت: در چند سال گذشته اقداماتی انجام شد که همزمان با کاهش تورم و کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها در نهایت شاهد کاهش خلق نقدینگی در بانک‌ها بودیم.

وی ادامه داد: در کنار اجرای این اقدامات، موضوعی که باعث نگرانی شده این است که در این شرایط تامین نقدینگی دچار مشکل شود، بنابراین روش‌های تامین مالی مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو برات الکترونیکی ابزار قدرتمند محسوب می‌شود.

معاون بانک مرکزی گفت: این ابزار شاید در دوره سیاست‌های انبساطی مورد توجه نگیرد، اما امروز به عنوان ابزار کارا استفاده می‌شود و در راستای تحقق شعار سال می‌توان از آن استفاده کرد.

محرمیان در پایان گفت: تا کنون دو بانک صادرات و تجارت استفاده از برات الکترونیکی را شروع و البته سایر بانک‌ها هم برای بکار گیری برات اعلام آمادگی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K