Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:45:59 GMT

‌۲۰۴ عنوان کتاب امسال در همدان چاپ شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۵۷۴۴

‌۲۰۴ عنوان کتاب امسال در همدان چاپ شد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از چاپ ۲۰۴ عنوان کتاب در ۶ ماهه نخست سال خبر داد و گفت: استان همدان ۴۳ ناشر فعال دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مجید فروتن بعد از ظهر امروز در گردهمایی اهالی چاپ و نشر همدان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 204 عنوان کتاب در استان چاپ شده است، اظهار داشت: از این تعداد 19 عنوان ترجمه و 18 عنوان تفویض بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروتن تصریح کرد: از این تعداد 198 عنوان کتاب به عنوان چاپ اول و 6 عنوان نیز چاپ های دوم وسوم بوده است.

معاون فرهنگی اداره‌ ارشاد همدان گفت: اگر بخواهیم نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته مقایسه کنیم رشد چشم‌گیری در حوزه چاپ و توزیع کتاب در همدان انجام شده است و این ثمره نگاه مثبتی است که در اداره ارشاد همدان نسبت به مقوله چاپ و توزیع کتاب در جریان است.

وی اعلام کرد: استان همدان جزء 10 استان کشور است که صدور مجوز کتاب به استان واگذار شده است و این روند سبب تسریع در پروسه قبلی صدور مجوز 45 روزه کتاب را رقم زده است.

فروتن افزود: هدف ما در اداره ارشاد همدان تسریع در روند چرخه توزیع و تولید کتاب است و عموم مردم باید از این چرخه کتاب به نحو احسن منتفع شوند‍.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 43 ناشر فعال در سطح استان وجود دارد که عمده تولیدات آنها در حوزه‌ کتاب های علوم اجتماعی، کلیات، ادبیات، علوم خاصه،دانشگاهی، کتب درسی و کمک آموزشی است.

معاون فرهنگ و ارشاد همدان پراکندگی ناشران را یکی از معضلات چرخه چاپ و نشر در سطح استان برشمرد و عنوان کرد: امیدواریم شرایطی را بتوانیم فراهم کنیم که هر نویسنده‌ای در شهرستان محل اقامت خود امکان چاپ و نشر آثار و ایده‌‌هایش را داشته باشد.

فروتن تاکید کرد: ناشرین برای هرچاپ مورد از کتا‌ب‌هایشان قرارداد منعقد کنند تا جلوی پیامدها و مشکلات بعدی گرفته شود و این مورد نیز به عنوان مصوبه به حاضرین ابلاغ می‌گردد.

وی اعلام کرد: صنعت نشر کتاب معاف از مالیات است، به شرط اینکه ناشران فرم اظهار نامه‌های مالیاتی را پر کنند و اگر مشکلی وجود داشت مراتب را به اطلاع برسانند و مطمئن باشند که پیگیری خواهد شد.

وی از واگذاری وام‌های 100و150 میلیونی برای احداث کتاب فروشی در سطح استان سخن به میان آورد و ابراز کرد: چنانچه از این سهمیه استفاده نشود، این تسهیلات بلا استفاده تشخیص داده خواهد شد و به مرکز برمی‌گردد.

معاون فرهنگی ارشاد همدان کتاب‌خوانی را یک ضروت زیستی برشمرد و عنوان کرد: همه آحاد و اقشار جامعه موظف هستند که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را، در سطح خانواده و جامعه
نهادینه کنند.

وی گفت: امیدوارم کتاب‌ و کتاب خوانی به عنوان مقوله ای که زمینه ساز پرورش، تعلیم و تربیت انسان است، در زندگی مردم بیش از پیش جاری و ساری شود.

فروتن با اظهار تاسف از آمار و ارقام که گواه بر عدم رغبت و تمایل به مسآله کتاب‌خوانی در سطح عمومی جامعه را بازگو می‌کند بیان کرد: این دغدغه‌ای است که باید نسبت به رفع آن در سطح اجتماع کار کارشناسی شود و اهتمام ویژه و خاصی صورت بپذیرد.

وی همگرایی را پیش نیاز توسعه فرهنگی برشمرد و گفت: این مهم با توجه و دقت به اقتصاد فرهنگی و مشارکت و همکاری شما بزرگواران به طور قطع در آینده دست یافتنی خواهد شد.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال

 پورخردمند گفت: مجتمع فرهنگی و مذهبی فرشته جنوبی در مساحتی افزون بر هزار و ۴۳۶ مترمربع به صورت اسکلت فلزی در چهار طبقه در حال احداث است.

وی مبلغ قرداد این طرح را ۶۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این مجتمع تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فضا‌های مختلفی مانند شبستان، کتابخانه برای مردان و بانوان، اتاق‌های اداری، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نگهبانی در این فرهنگسرا پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۲ هزار مسافر در راه‌ آهن زاگرس
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال