Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداقل هزینه تجهیزات موردنیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان با توجه به تغییرات کتب درسی جدید حدود یک میلیارد و ۳۳ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی زارع‌پور عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 27 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه استان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل مشغول هستند که به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم و عدم تمایل دانش‌آموزان، از میانگین کشوری عقب‌تر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید در سال 1400 حدود 50 درصد دانش‌آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل مشغول باشند که برای رسیدن به این آمار نیاز است هم زیرساخت‌ها تقویت شود و هم در عناوین رشته‌ها بازنگری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم‌اکنون در هنرستان‌ها برخی رشته‌ها را تدریس می کنیم که در آینده هیچ شغلی برای آنها وجود ندارد که نیاز به بازنگری عناوین رشته‌ها و ایجاد رشته های جدید احساس می‌شود.

زارع‌پور بیان کرد: با توجه به سه‌ساله شدن هنرستان‌ها در نظام جدید و ایجاد رشته‌های جدید با مشکل کمبود فضا و تجهیزات تخصصی کارگاه‌ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر یاسوج مشکل جدی کمبود فضای آموزشی داریم، گفت: با توجه به تراکم جمعیت در مناطقی مانند بلهزار و مادوان ایجاد هنرستان در این مناطق ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به تغییرات مطالب کتب درسی جدید و لزوم به روز شدن تجهیزات سرمایه‌ای کارگاه‌ها، تجهیز کارگاه‌های موجود در هنرستان‌ها ضرورت دارد.

زارع‌پور به کمبود فضای آموزشی هنرستان‌های استان اشاره داشت و بیان کرد: برای سال آینده با کمبود 69 کارگاه و 72 کلاس درس مواجه هستیم.

انتهای پیام/

R41452/P41362/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏