Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما نجف آباد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان و هیات رئیسه واحد نجف آباد برگزار شد. قائدیها، در این نشست از بخش خصوصی خواست به آموزش و پرورش کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد در نهمین جلسه این شورا، که عصر شنبه برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد کیفیت آموزش در مدارس و آموزشکده سما، گفت: از نظر سطح علمی و و ضعیت موجود این پتانسیل وجود دارد که این حوزه به عنوان یکی از حوزه های برتر در سطح کشور شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلسی با بیان پتانسیل های موجود دانشگاه و مجموعه سما در زمینه شرکت های دانش و کار بنیان،خاطرنشان کرد: با راه اندازی هنرستان در مدارس سما و پذیرش دانش آموز قسمتی از مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی برآورده شده است.
وی بر وجود ارتباط مداوم و دوسویه بین معاونت سما و دانشگاه تاکید کرد و افزود: سما جزئی از بدنه دانشگاه است و هیچ گونه جدایی بین این دو حوزه وجود ندارد وهیات رئیسه دانشگاه این آمادگی را دارد همچون گذشته همه امکانات مورد نیاز حوزه سما اعم از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی را در اختیار آن قرار دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم با تاکید بر لزوم تعامل، همسویی و همبستگی بیش از پیش آموزش و پرورش با مدارس سما ابراز امیدواری کرد: با تقویت این تعامل، هر دوطرف از سودمندی آن برخوردار شوند.
محمدحسن قائدی ها، تاکید کرد: آمادگی داریم در مسایل آموزش و پرورش و در چارچوب قوانین دیده شده، حداکثر همکاری را با مدارس سما و بویژه سما نجف آباد که توانمندی بالایی را در این مجموعه شاهد هستیم داشته باشیم.

وی افزود: کارهای بسیار خوب و گسترده ای در مجموعه سما انجام گرفته و مدارس سما را از خود جدا نمی دانیم چرا که باری که مدارس سما و مدارس غیردولتی از روی دوش آموزش و پرورش بر می دارند کمک بسیار خوبی است.
قائدی ها خاطرنشان کرد: اکنون میانگین دانش آموزان استان اصفهان سه درصد بیشتر از میانگین کشوری است و تلاش داریم با فراهم کردن بستر لازم درصد این مشارکت بیشتر شود چرا که آموزش و پرورش نیازمند کمک بخش خصوصی است و باید با پیدا کردن راهکارهای ورود بخش غیردولتی و بویژه مدارس سما با توانمندی بالا بدنبال افزایش این تعامل باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به امکانات، فضا و تجهیزات مدارس سما اشاره کرد و افزود: «در بسیاری از مدارس، این امکانات وجود ندارد و آموزش و پرورش شهرستان باید با تعامل بیشتر، زمینه استفاده از این ظرفیت و پتانسیل را بیش از پیش فراهم کند.
این مسئول از تحت پوشش قرارگرفتن حدود هزار دانش آموز در قالب 38 کلاس درس در چارچوب مدارس خرید خدمات آموزشی در سال جاری توسط سما قدردانی کرد و گفت: تحقق این امر کمک بسیار خوبی به آموزش و پرورش بوده و امیدواریم با فراهم کردن بستر در سال آینده این امر توسعه پیدا کند و بتوانیم از توانمندی حوزه سما بیشتر بهره مند شویم.
قائدی‌ها با ابراز خرسندی از برگزاری دوره های مهارت آموزی در مدارس و آموزشکده سما، گفت: آنچه مورد نیاز دانش آموزان در جامعه امروز است آشنایی آنان با این گونه دوره هاست و کاری که سما نجف آباد در این زمینه انجام می دهد بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و ما نیز در این راستا آماده ایم هر جایی که نیاز باشد وارد شویم و کمک کنیم.
اسداله خاکی، معاون دانشگاه و رئیس سما نجف آباد نیز با اشاره به فعالیت های کاربنیان در آموزشکده و دوخت لباس فرم همه دانش آموزان مدارس سمای نجف آباد با قیمت مناسب در سال جدید تحصیلی ابراز امیدواری کرد: از این پتانسیل موجود در دانشگاه و حوزه سما بهره برداری بیشتری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم