Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: ارزیابی های کارشناسان بانک ملی ایران از اموال و ماشین آلات باید به معیاری برای ارزیابی سایر کارشناسان تبدیل شود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمود شایان در مراسم افتتاحیه دوره ارزیابی اموال منقول و غیر منقول و همسان سازی ارزیابی ها که با حضور جمعی از مدیران ارشد، کارشناسان و ارزیابان بانک برگزار شد، با بیان این که ارزیابی عرصه و اعیان و ماشین آلات، مبنای تصمیم گیری های مهم و اساسی در بانک است، اظهار کرد: نظر کارشناس ارزیابی از شروع یک پرونده تسهیلات در آن دخیل است و اثر آن تا سال ها پس از پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ارزیابان، امین مردم و مسئولان بانک هستند، به همین دلیل هم بانک و هم مشتری از ارزیابان انتظار دارند که منصفانه و با عدالت رفتار کنند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که باید برای ارزیابی اموال یک مبنای مشخص در قیمت گذاری ایجاد شود، افزود: این معیار می تواند مرجعی برای همه سازمان ها و نهادها باشد و از دیدگاه من با توان کارشناسی و قابلیت های ارزیابان بانک ملی ایران، ارزیابی های این بانک می تواند به معیاری واحد تبدیل شود.

در این مراسم، داوود ملک نیا رئیس اداره کل آموزش بانک ملی ایران نیز با بیان این که برگزاری این دوره برای بانک بسیار با اهمیت است، گفت: ارزیابی درست و کارشناسی اموال در کاهش ریسک اعتباری و عملیاتی و نیز مطالبات معوق بانک بسیار موثر است.

هادی نیک قلب رئیس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به این که مدرسان با تجربه و توانمندی برای حضور در این دوره دعوت شده اند، گفت: گاه تفاوت های زیادی در گزارش های کارشناسی دیده می شد، اما با برگزاری این دوره ها تلاش می شود دیدگاه ها به هم نزدیک شود.

وی اظهار کرد: نبود اطلاعات کافی در واحدها باعث ارزیابی های ناصحیح می شود، از این رو تعامل میان کارشناس ثبت، کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس بانک می تواند این مشکلات را برطرف کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد (فیلم)
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد