Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوپ سولو سنگربان تیم ملی زنان آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد سپ بلاتر به او تعرض جنسی کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ماجرای محرومیت هوپ سولو ، دروازه‌بان سرشناس تیم ملی زنان آمریکا، کم بود که حالا روایت تازه‌‌اش از اینکه توسط رئیس فیفا مورد آزار جنسی قرار گرفته هم، بر آن اضافه شده است! هوپ سولو به تازگی در گفت‌وگو با رسانه «اکسپرسو»ی پرتغال گفته که در مراسم توپ طلای سال ۲۰۱۳، سپ بلاتر بدنش را لمس کرده و حس بسیار بدی به او دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولو که این روزها محرومیت ۶ ماهه‌‌اش را سپری می‌کند، همچنین پرده از اتفاقات زیادی برمی‌دارد که در تیم‌های فوتبال زنان در حال رخ دادن است. بهترین دروازه‌بان زن تاریخ فوتبال که دو قهرمانی در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ دارد، بارها به عنوان برترین دروازه‌بان میدان و تورنمنت هم انتخاب شده‌‌‌؛ او که به عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ فوتبال آمریکا به تیم ملی کشورش رسید، ابتدا در جام جهانی‌ ۲۰۱۱ به دستکش طلایی که به بهترین دروازه‌بان تورنمنت می‌رسید، دست یافت و سپس این افتخارش را کامل‌تر کرد‌‌‌؛ اگرچه سال ۲۰۱۱ تیم او نایب‌قهرمان شد ولی در جام جهانی‌ ۲۰۱۵ سولو حسابی درخشید‌‌‌؛ هم آمریکا قهرمان جام جهانی‌ شد و هم اینکه او بار دیگر دستکش طلایی این جام را مال خود کرد. هوپ یک سال بعد یعنی در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو امید داشت برای سومین بار مدال طلای المپیک را به همراه تیم ملی زنان آمریکا به دست بیاورد ولی شکست در یک‌چهارم نهایی مقابل سوئد آرزوهایش را بر باد داد. در آن بازی دو تیم در وقت‌های معمول به تساوی یک – یک رسیدند و در ضربات پنالتی سوئد برنده دیدار شد. سولو که به شدت از سبک بازی سوئدی‌ها و فوتبال تأخیری‌شان عصبانی شده بود، بازیکنان تیم ملی زنان سوئد را «یک مشت عوضی» خواند! اتفاقی که تاوان سنگینی برایش در پی داشت چون او با ۶ ماه محرومیت مواجه شد و حتی شایعه خداحافظی‌‌اش از دنیای فوتبال هم به گوش رسید. با این حال این دروازه‌بان ۳۶ ساله با رد شایعه خداحافظی‌‌اش آماده بازگشت به میادین است و گفته می‌شود قرار است به یکی از تیم‌های آلمانی یا فرانسوی بپیوندد. هرچند که حالا سولو، با گفت‌وگوی جنجالی‌ای که داشته، بیش از گذشته بازگشتش به دنیای فوتبال را خبرساز کرده است.

* چند هفته گذشته بسیاری از هنرپیشه‌های زن هالیوود درباره آزار و اذیت جنسی که در هالیوود با آن روبه‌رو شده‌اند، صحبت کرده‌اند. چنین چیزی در بین زنان فوتبالیست هم وجود دارد؟

معلوم است.

* تجربه‌‌اش را داشته‌اید؟ خودتان چیزی به چشم دیده‌اید؟

هوپ سولو – بله، در تمام طول دوران حرفه‌ای‌ام با چنین چیزهایی روبه‌رو بوده‌ام. ضمن اینکه الان واقعاً آرزویم این است که زن‌های ورزشکار بیشتری بیایند و درباره این اتفاقات و تجربیاتی که از سر گذرانده‌اند، صحبت کنند. موضوع آزار و اذیت جنسی خیلی شایع است و فقط مربوط به هالیوود نمی‌شود. تقریباً همه جا چنین مواردی به چشم می‌‌آید. من خودم در ورزش با این موارد برخورد داشته‌ام. سالیان گذشته فوتبالیست‌های زن با مربی مردشان قرار می‌گذاشتند و بعضاً با هم ازدواج می‌کردند‌‌‌؛ موردی که هرگز نباید یک مربی انجامش دهد به ویژه وقتی با بازیکنان جوان سر و کار دارد. خب فقط بحث مربیان نیست‌‌‌؛ این موارد با کمک‌مربی، پزشکان تیم و مدیر روابط عمومی‌مان هم دیده می‌شود… حتی آزار و اذیت جنسی در رختکن و بین خود بازیکنان زن هم وجود دارد. نمی‌دانم واقعاً چرا زنان درباره این موارد صحبت نمی‌کنند.

* فکر می‌کنید الان جامعه آمادگی پذیرفتن و مواجه شدن با چنین مواردی را دارد؟ به هر حال همه می‌دانند که این اتفاقات در دنیای مد، ورزش، بیزینس و غیره رخ می‌دهد ولی هیچ‌کس درباره‌‌اش صحبت نمی‌کند.

درباره خودم بگویم که سپ بلاتر پایم را لمس کرد.

* ببخشید؟

سپ بلاتر را می‌شناسید؟

* معلوم است.

هوپ سولو – خب، سپ بلاتر پایم را لمس کرد (رو به ملیندا تراویس، مدیر روابط عمومی‌‌اش می‌کند و می‌گوید)، می‌توانم که درباره‌‌اش حرف بزنم؟ ماجرا مربوط به یکی از مراسم توپ طلا بود (داستان به مراسم توپ طلای ۲۰۱۳ برمی‌گردد که هوپ سولو جایزه بهترین بازیکن زن سال را اهدا کرد) و درست قبل از اینکه روی سن برویم، پایم را لمس کرد… جوری که انگار کاملاً این رفتار برای‌شان عادی شده است.

* جالب است که الان درباره این موضوع صحبت می‌کنید. وقتی شبیه این اتفاقات برای زن‌های دیگر رخ می‌دهد همیشه سؤال این است که چرا قبلاً درباره‌‌اش حرف نزده‌‌اید. شما به این افراد چه چیزی می‌گویید؟

هوپ سولو – چیزی که می‌گویم این است: واقعاً از زن‌هایی که در دنیای ورزش مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند و سکوت می‌کنند، ناامید و ناراحت می‌شوم. خب، درست است هرکس این حق را دارد خودش درباره اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد تصمیم‌گیری کند و تصمیم خیلی راحتی هم نیست ولی آرزو می‌کنم زنان بیشتری به ویژه در عرصه فوتبال علیه این اتفاقات صحبت کنند و تجربیاتی که داشته‌اند را بیان کنند. من خودم تجربیات بدی با تعدادی از بازیکنان داشتم که هنوز هم در تیم هستند. فکر می‌کنم بیان کردن این موضوع لازم است که همیشه آزار و اذیت جنسی از توسط یک مرد سفیدپوست پرقدرت و نفوذ صورت نمی‌گیرد. می‌تواند هرجایی رخ دهد‌‌‌؛ می‌تواند توسط خود زن‌ها و در هر زمانی رخ دهد. بیشتر روی مردان سفیدپوست پرنفوذ زوم می‌شود چون احتمالاً بازتاب بیشتری دارد ولی آزار و اذیت جنسی می‌تواند هر جایی رخ دهد. این موضوع را خودم دیده‌ام.

* می‌توان شرایط را تغییر داد؟ آگاهی درباره این مشکلات بیشتر از گذشته شده؟ خودتان خوشبین نیستید؟

هوپ سولو – فکر می‌کنم نیاز به زمان است‌‌‌؛ با این حال تصور می‌کنم مردم قبل از اینکه اظهارنظری ‌کنند، حداقل باید دو بار به آن فکر کنند… فکر کنند قبل از اینکه بخواهند پای کسی را لمس کنند.

* چرا این ماجرای مربوط به بلاتر را قبلاً عنوان نکردید؟

هوپ سولو – وقتی چنین اتفاقاتی برایم رخ می‌دهد، با مردان رودررو حرف می‌زنم. به عنوان مثال در برخی دیگر از موارد به هم‌تیمی‌هایم خیلی رک و در صورت‌شان گفتم: «هرگز بدنم را لمس نکن! هرگز این کار را نکن!». عادت دارم رودررو با بقیه حرف‌هایم را بزنم. در مورد بلاتر، وقتی روی سن رفتم، برای اجرا مضطرب و عصبانی بودم… به هر حال مراسم توپ طلا بود. بعد از آن، دیگر بلاتر را ندیدم و این اتفاق خیلی بدتر بود. بلاتر را ندیدم تا به او بگویم: «هرگز دیگر به من دست نزن!». این شیوه‌ای است که همیشه با آن مشکلات را حل می‌کنم. مستقیم و رودررو.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده

بازیکن پاری سن ژرمن از نقش تاثیرگذار کریستیانو رونالدو در تبدیل شدن به یک فوتبالیست سطح اول جهان صحبت کرد

طرفداری | بردلی بارکولا، وینگر جوان فرانسوی که در تابستان گذشته با 50 میلیون یورو از لیون به پاری سن ژرمن پیوست و حالا به یکی از بازیکنان موثر پی‌اس‌جی تبدیل شده است.

در آستانه دیدار پاری سن ژرمن مقابل دورتموند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بردلی بارکولا مصاحبه‌ای با وب‌سایت یوفا داشت و در خصوص الگوهای دوران کودکی و دلیل علاقه‌مند شدنش به فوتبال صحبت کرده است. 

لیگ قهرمانان برایت چه معنایی دارد؟

وقتی بچه بودم با خودم می‌گفتم بازی در این تورنمنت چیزی است که حتما باید تجربه‌اش کنم. گلزنی یا دادن پاس گل، انگیزه مضاعفی برای پیروزی در این رقابت‌ها به من می‌دهد.

کدام بازی‌ها برایت ویژه بوده است؟

 فینال‌ها همیشه برای من جذاب بوده‌اند. تماشای شور و شوق تیم پیروز، برایم لذت‌بخش بوده است. فینال رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۴ که با گل سرخیو راموس در آخرین دقایق به سود رئال مادرید به پایان رسید، به‌یادماندنی‌ترین فینال برای من است.

در دوران کودکی، کدام بازیکنان الگویت بوده‌اند؟

در لیگ قهرمانان، کریستیانو رونالدو الگویم بوده است. تماشای گلزنی‌های او در تقریبا هر بازی، به‌خصوص در فینال‌ها، و رهبری او در زمین، برای من الهام‌بخش بود. او در تمام دوران کودکی من اسطوره‌ای دست‌نیافتنی بود. من همیشه شیفته تلاش و گلزنی‌های او بودم. ذهنیت تسلیم‌ناپذیر، بیش از هر چیز مرا تحت تاثیر قرار می‌داد. این روحیه او بود که مرا به اینجا رساند. من همیشه با ذهنیتی قوی و با پشتکار تلاش کرده‌ام. این چیزی است که از او آموخته‌ام. مشاهده تلاش‌های بی‌وقفه و فراتر رفتن او از حد توانایی‌هایش در هر بازی، درس بزرگی برای ما جوانان است و انگیزه‌ای برای تلاش و رسیدن به اهدافمان با سخت‌کوشی می‌شود.

اگر فرصتی برای ملاقات با رونالدو داشته باشی، چه چیزی به او می‌گویی؟

به او به‌خاطر تمام دستاوردهایش تبریک می‌گویم و از او به‌خاطر شور و هیجانی که در دوران کودکی به من هدیه داده، تشکر می‌کنم.

چه کسی به فوتبال علاقه‌مندت کرد؟

مادرم در دوران جوانی فوتبال بازی می‌کرد. این اتفاقی نادر است، اما او کسی بود که عشق به فوتبال را در ما نهادینه کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بارکولا: الگوگیری از ذهنیت و سخت‌کوشی رونالدو مرا به این جایگاه رسانده
  • پیروزی النصر در بازی خارج از خانه
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!