Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري شبستان: نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اينكه آغاز تاريخ تاليف بوشهر مربوط به قرن ۴ هجري است، گفت: پياده روي اربعين يك كتابخواني زنده براي رشد انساني است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري، رئيس شوراي فرهنگ عمومي و نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر عصر امروز (21 آبان) در هفتمين جلسه استاني شوراي فرهنگ عمومي كه در محل سالن كوثر استانداري بوشهر برگزار شد، رحلت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) را تسليت گفت و اظهار داشت: استان بوشهر داراي تاريخ و فرهنگي است كه در تمامي اضلاع خود، داراي شكوه و ارج بالايي است به طوري كه تاريخ نگاران ايران و مستشرقين بيان كرده اند گواه اين موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر در ادامه افزود: كتاب يكي از شاخصه هاي استان بوشهر بوده و هست و بوشهر در عرصه تاليف، چاپ، نهادينه كردن فرهنگ كتابخواني، ساخت زيرساخت هاي كتابخانه اي همواره پيشتاز و داراي جايگاه بوده است و لذا بدين جهت بوشهر به عنوان يك استان كرانه اي در مرز دريايي خليج فارس از دير باز در عرصه كتاب و كتابخواني داراي يك دوران ويژه بوده است.

 

آيت الله صفايي بوشهري با اعلام اينكه استان بوشهر در تمامي حوزه ها داراي تاليف مرجع است، گفت: تاريخ تاليف و چاپ استان بوشهر به دوران ابوسعيد سيرافي با نام كتاب« الف – لام» مي رسد و جوهره يك كتاب در كتاب«شرح كتاب سيبويه» تجلي دارد و اين آغاز حوزه تاليف مكتوب در استان بوشهر در قرن چهارم هجري است و از آن به بعد حوزه تاليف در بستر جغرافياي اين استان شكل گرفت و اكنون نيز كتب حوزوي مولفين بوشهري هم تراز با كتب شيخ اول، شيخ ثاني و آخوند خراساني در ساير حوزه هاي علميه خوانده مي شود و همچنين كتاب هاي مختلف تخصصي وزارت آموزش و پرورش در استان بوشهر تاليف و تصحيح مي شود.

 

امام جمعه بوشهر با بيان اينكه پياده روي اربعين يك كتابخواني زنده براي رشد انساني است، عنوان كرد: استان بوشهر بايد يك كتابخانه بزرگ با استانداردهاي ويژه«كرسي آزاد انديشي نقد و توليد، ايجاد كتابخانه مجازي و الكترونيك» براي ايران باشد و بوشهر در زمينه كتابخانه در حوزه مجازي و الكترونيك پيشرفت بسيار خوبي داشته است.  

 

رونمايي پوستر دومين جشنواره ملی فیلم قرآني آيات در بوشهر

خاطرنشان مي شود: در پايان هفتمين جلسه استاني شوراي فرهنگ عمومي با حضور آيت الله صفايي بوشهري، محسن جوادي معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالكريم گراوند استاندار بوشهر، حامد فكوري خبرنگار نمونه قرآني استان بوشهر و سيد كمال الدين شهرياري نماينده مردم دشتي و تنگستان در مجلس شوراي اسلامي؛ از پوستر دومين جشنواره ملی فیلم قرآني آيات رونمايي شد.

پایان پیام/518

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زنده ماندن معجزه‌‌‌آسای عابر پیاده از واژگونی تریلی
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • سفری به دنیای توپولوژی