Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی و تجمیع سایت های دفن زباله در تمامی شهرستانهای استان عملیاتی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند های استان گفت:جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در قالب طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر پیش بینی تمهیدات لازم برای جمع آوری و حمل بهداشتی زباله ها، با مکان یابی و تجمیع سایت های دفن پسماند، زباله های شهرهای کوچک و بزرگ به همراه روستاهای واقع در شعاع 50 کیلومتری در مکان مورد نظر دفن خواهند شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:با اجرایی شدن این طرح سرمایه گذاری در این بخش توجیه خواهد داشت و امکان جذب سرمایه ها در تولید انرژی و صنعت بازیافت و بهره وری بیشتر از آن در استان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند باید در تمامی شهرستاهای استان تهیه شود افزود:تهدیدات زیست محیطی و انتشار آلودگی های ناشی از دفن غیر بهداشتی زباله، سلامت عمومی مردم را به مخاطره می اندازد و مشکلات فراوانی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی را در جامعه پدید می آورد که به همین دلیل برای حفظ سلامت مردم و کاهش آلایندگی های محیط موضوع دفن بهداشتی پسماند ها بطور جدی از سوی مسئولان پیگیری شود.

کهوریان خاطرنشان کرد:سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به طرح های تهیه شده که در کارگروه های استان تصویب شده اند کمک های اعتباری اختصاص می دهد و شهرداران استان نیز باید با بهره گیری از خدمات مشاوره ای متخصصان نسبت به شناسایی مکان مناسب و تهیه طرح جامع مدیریت پسماندها اقدام کنند.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • کارزار نجات انجیلسی در مازندران