Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با بیان این که زیرساخت های 2 مرز چذابه و شلمچه امسال بهتر از سالهای قبل بود افزود: تلاش می کنیم این زیرساختها در سال های اتی متناسب با شان زائران اربعین حسینی باشد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار ایرنا توسعه زیرساخت های راه و پارکینگ، جانمایی مناسب موکبها، استقرار ناوگان حمل و نقل عمومی، آبرسانی به مرز چذابه، پاکسازی میدان های مین و کنترل و نظارت دقیق بر تردد زائران اربعین را در مرزهای استان از عوامل تاثیرگذار در کاهش تلفات جاده‌ای و ترافیک و خدمت گذاری بهتر به زائران در سال جاری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدامات مدیریت استان در توسعه زیرساخت‌های مرزهای چذابه و شلمچه و ساماندهی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: خوزستان دارای 2 مرز چذابه و شلمچه بوده که دارای مزایا و معایبی هستند که از مزایای این 2 مرز می توان به عبور روان زائران و کاهش بار ترافیکی اشاره کرد.

**توسعه زیرساخت گامی موثر در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران
وی توسعه زیرساخت ها در دو مرز چذابه و شلمچه و فراهم کردن امکانات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین را یکی از اقدامات دشوار برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تمامی نقاط ضعف در این پایانه های مرزی به مرور زمان برطرف می‌شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: بی شک دو برابر شدن خدمات در مرزهای استان هزینه های زیادی را به همراه دارد که نیازمند هماهنگی های بیشتر و جذب اعتبارات کافی است.
وی با بیان این که سال‌های گذشته زیرساختها در مرز چذابه دارای مشکلات فراوانی بودند توضیح داد: فاصله این مرز با مرکز استان و شهرستان سوسنگرد نیز اهمیت توسعه راه های منتهی به مرز را دو چندان کرده بود.
شریعتی تصریح کرد: پیش از این مرز چذابه شرایط مناسبی برای پذیرایی از 400 هزار زائر اربعین در مسیر رفت و برگشت را نداشت و همین امر مسئولیت ما را در توسعه حوزه زیرساختهای آن سنگین کرده بود.

** ماندگاری پروژه ها در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه
وی ادامه داد: ماندگاری پروژه ها در 2 پایانه مرزی از اهداف اصلی ما بود چراکه اقدامات کوتاه مدت باعث هدر رفت هزینه ها شده و مشکلات این منطقه را برطرف نمی کرد.
استاندار خوزستان گفت: سال گذشته طرح جامع پایانه مرزی چذابه توسط مشاور مربوطه مطالعه و طراحی شد و تمامی جانمایی ساختمان ها، محوطه سازی، محل استقرار موکبها، محل پارکینگ و جاده دسترسی به پایانه و یگان های انتظامی در این طرح جامع گنجانده شد.
وی بیان کرد: قرار است براساس این طرح موکبها دائمی، سرویس های بهداشتی و حمامهای این مسیر احداث و دائمی شوند.

**استفاده از پساب فاضلاب برای زمین های کشاورزی و نهال کاری
شریعتی بیان کرد: همچنین محلی برای دفع فاضلاب در این پایانه مرزی پیش بینی شده و می توان از پساب آن در حوزه کشاورزی و نهال کاری استفاده کرد.
وی به توسعه راه های منتهی به مرز چذابه نیز اشاره کرد و گفت: چهارخطه و شش خطه کردن مسیر منتهی به مرز چذابه یکی دیگر از اولویت های استان بود که در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته 14 کیلومتر که محل ترافیت جدی بود توسعه دهیم.
استاندار خوزستان گفت: توسعه این مسیر از سال 89 تا 95 به دلیل شرایط خاص منطقه و آلوده به مین بودن زمین های اطراف متوقف بوده که در این زمینه نیز اقدات خوبی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: اگر چه گروه پاکسازی به محل اعزام شد و بخش عمده ای از این مسیر را پاکسازی کرد اما با این وجود پیمانکار مربوطه به دلیل خطرات احتمالی زیربار ادامه کار نمی رفت تا این که خودمان وارد میدان مین شده و با عبور از این میدان مین خیال پیمانکار را راحت کردیم که می تواند به دور از هرگونه خطری به کار خود ادامه دهد.
شریعتی بیان کرد: سال جاری در مسیر چذابه - بستان تصادف قابل ‌ملاحظه‌ای که منجر به فوت شود را نداشتیم و این آمار نسبت به سال های گذشته بسیار پایین است.

**آبرسانی به مرز چذابه از اقدامات مهم دولت در سال جاری
وی گفت: همچنین در حوزه آبرسانی در مرزهای استان به ویژه مرز چذابه اقدامات خوبی صورت گرفت و در سال گذشته اگرچه زمان کافی برای بحث آبرسانی نداشتیم اما با این وجود به صورت ویژه اقدامات خوبی در دستور کار قرار دادیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: طرح آبرسانی به مرز چذابه اگرچه سال گذشته به صورت کامل انجام نشد اما در سال جاری این طرح تکمیل شده و دیگر در این خصوص در مرز چذابه کمبودی مشاهده نمی شود.
وی بیان کرد: اجرای طرح آبرسانی به صورت طبیعی مشکلاتی را برای ما به دنبال داشت که اگر رایزنی های لازم انجام نمی شد شاید وجود معارض و تداخل آن با فیبرهای نوری روند کار را کند می کرد.

**عملکرد نیروی انتظامی در پایانه های مرزی خوزستان قابل تقدیر است
شریعتی همچنین از عملکرد نیروی انتظامی استان در این پایانه های مرزی تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی با دقت و اهتمام ویژه ای شرایط را ارزیابی کرده و با حضور به موقع خود در نقاط مختلف این پایانه های مرزی امنیت و آرامش را برقرار کرد.
وی گفت: کمبود فضای پارکینگ یکی از مشکلات بزرگ پایانه مرزی چذابه بود که سال گذشته فضای آن را در چذابه به 25 هکتار و امسال به 65 هکتار توسعه دادیم.
استاندار خوزستان بیان کرد:پارکینگ‌های چذابه و شلمچه سال جاری شاهد هیچ مشکل خاصی نبوده و نصب دوربین های مداربسته پلاک خوان، دیوار کشی و همچنین احداث سرویس بهداشتی از اقداماتی بود که در جهت کاهش ترافیک، جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به خودرو و خدمت رسانی بهتر به زائران صورت گرفت.
وی گفت: سال جاری تا 70 درصد با کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در مسیرهای منتهی به مرزهای استان مواجه بودیم که این نشان دهنده اثرگذاری توسعه راه ها در این مناطق است.
شریعتی گفت: همچنین پارسال مرز شلمچه با کمبودهایی از قبیل پارکینگ همراه بود که در همان سال 45 هکتار فضای پارکینگ در این رمز احداث شد و سال جاری این پارکینگ ها به 90 هکتار توسعه پیدا کرد.

**چهره خدمت رسانی به زائران اربعین باید همواره مردمی باشد
وی ادامه داد: در دو سال گذشته تمام سعی مان بر این بوده که چهره خدمت رسانی به زائران اربعین مردمی باشد و تاکنون نیز خدمت رسانی به زائران اربعین توسط خود مردم انجام شده است.
استاندار خوزستان گفت: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم خسارت هایی بود که به خودروهای موجود در پارکینگ وارد می شد و اعتراض گسترده زائران را به دنبال داشت که سال جاری برای جلوگیری از آن گشت های آگاهی را در پارکینگ ها مستقر کرده و در این خصوص مشکلی ایجاد نشد.

** استقرار ترمینال مسافری برون شهری و درون شهری در مرزهای استان
وی همچنین به استقرار ترمینال مسافری برون شهری و درون شهری در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت های مسافری در پایانه های مرزی استان مستقر بوده و خدمات خوبی را به زائران ارائه دادند.
شریعتی گفت: همچنین امسال مسیر تردد زائران اتباع خارجی از زائران ایرانی در مرز شلمچه جدا نشده و آن ها پس از عبور از پایانه مرزی برای بررسی گذرنامه هایشان از زائران ایرانی جدا می شدند.
وی افزود: تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه داشته که خوزستان سهم 47 درصدی در تردد زائران داشت.

**عبور بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر زائران از مرزهای کشور
استاندار خوزستان گفت: سال جاری بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر از مرز شلمچه مهران و چذابه عبور کردند که 47 درصد زائران مربوط به مرزهای خوزستان بودند.
وی بیان کرد: توسعه جاده های منتهی به مرز چذابه و چهار خطه شدن آن ها، استقرار مواکب در محل جدید، بهسازی جاده عبدالخان و محوطه سازی پایانه مرزی چذابه از دیگر اقداماتی است که برای سال آینده در اولویت قرار دارد.
شریعتی گفت: نیروی انتظامی نیز در بخش صدور روادید، برقراری نظم و انضباط و امنیت اقدامات شایسته ای را در مرزهای استان در دستور کار داشت که جای تقدیر دارد.

**ورود 450 هزار زائر از مرزهای خوزستان به کشور
وی ادامه داد: تاکنون 450 هزار نفر از 2 مرز استان به کشور بازگشته اند که امر خدمت رسانی به آن ها همچنان تداوم دارد.
استاندار خوزستان همچنین به اقدامات فرهنگی در مرزهای استان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در سال جاری در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اقدامات فرهنگی خوبی صورت گرفت و مواکب فرهنگی مستقر در این پایانه ها در رابطه با کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه های متعددی را در دستور کار قرار دادند.
وی گفت: برپایی نمایشگاه های آثار شهدا، اجرای آیین های تعزیه خوانی و برپایی موزه عبرت ایران نیز از دیگر اقدامات فرهنگی بود که در ایام اربعین انجام شد.
شریعتی تصریح کرد: از شش ماه گذشته تاکنون بیش از 20 مرتبه از مرزهای چذابه و شلمچه بازدید کرده و مسائل و مشکلات زیرساختی را در این مناطق بررسی کردیم.
وی بیان کرد: رفع مشکلات آبرسانی و بسیاری از مشکلات زیرساختی دیگر این مناطق با حضور مستمر و پیگیری های جدی دولت انجام شد و در سال جاری بسیاری از مقامات، وزرا و مسئولان عالی رتبه کشوری که به مرزهای استان سفر کردند، از وضعیت کنونی رضایت داشتند.
استاندار خوزستان گفت: در اربعین امسال استان های معین مانند شیراز و یزد عملکرد خوبی داشتند اما تهران به نسبت سال گذشته عملکرد ضعیفی داشت.
وی با بیان این که سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دو مرز خوزستان صادرات انجام شده ،گفت: یک هزار و 300 میلیارد ریال درمرزهای شلمچه و چذابه برای توسعه زیرساخت‌ها و صادرات هزینه شده است.
7152/6064
خبرنگار: محمدرضا خبازان** انتشاردهنده: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان