Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - براساس اخرين آمار از تلفات زمين لرزه يکشنبه شب در بخش هاي غربي ايران، تا اين لحظه 141 کشته و 866 نفر مجروح شده اند.
در ايران زلزله اي به بزرگي 7.3 ريشتر شامگاه يکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت اين زمين لرزه به حدي بود که در اغلب استان هاي کشور احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالي ازگله - بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين زمين لرزه در ساعت 21 و 48 دقيقه و در طول جغرافيايي 45.9 ، عرض جغرافيايي 34.84 و در عمق 11 کيلومتري زمين روي داده است. همچنين در ادامه ، زمين لرزه هايي به بزرگي 4.6 و 4 ريشتر اين منطقه را لرزانده و پس لرزه هاي اين زمين لرزه ادامه دارد.
آخرين اخبار:
سعيدي سخنگوي ستاد مديريت بحران کشور با اشاره به اينکه شمار تلفات تغيير مي کند و احتمال افزايش آمار را داريم ، افزود :براساس اخرين آمار زمين لرزه يکشنبه شب تا اين لحظه 141 کشته و 866 نفر مجروح برجاي گذاشته است.
فهرست کشته شدگان براساس شهرها بدين شرح است: ازگل 4 نفر، گهواره 3 نفر،کرند 13 نفر،سرپل ذهاب 97 ، ثلاث 9 نفر، اسلام اباد 13 نفر و قصر شيرين 2 نفر
وزير کشور در جمع خبرنگاران گفت: بيمارستان هاي صحرايي در مناطق زلزله زده داير مي شود. نيروهاي امدادي و خدماتي با آمادگي کامل در منطقه حضور دارند. مردم به اخبار و ‌گزارش هاي غيررسمي توجه نکنند.
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در حاشيه جلسه ستاد مديريت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه اين زلزله 7.3 ريشتري که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگي است.
وي افزود: تلاش شده است که در اولين مراحل همه امکانات بسيج شود، دستگاه هاي اجرايي و ‌اعضاي ستاد همگي در استان تشکيل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم اين جلسه تشکيل شده، همچنين استان هاي مجاور کرمانشاه نيز درحالت آماده باش به سر مي برند.
رحماني فضلي تصريح کرد: برق برخي مناطق قطع شده بود که اکنون 70 درصد آنها وصل شده است، اکنون نيروهاي ارتش، سپاه، بسيج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نيرو با آمادگي کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نيز کمک هاي بسيار خوبي انجام مي دهند.
وي خاطرنشان کرد: حجم خرابي زياد است اما با توجه به زلزله 4.5 ريشتري که در فاصله کوتاه تري از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگي بيشتري قرار بگيرند که همين امر باعث شد تعداد کشته ها پايين بيايد.
نيک کردار معاون عمراني استانداري کرمانشاه نيز گفت: تعداد کشته ها به 129 تن و مصدومان به 300 نفر رسيده است.
وي افزود: منبع آمار درباره فوتي هاي زلزله کرمانشاه، پزشکي قانوني است و اجساد اين افراد شناسايي و تحويل گرفته شده است.
اولويت نجات جان مردم زير آوار است
سخنگوي مديريت بحران با اشاره به فراهم آمدن امکانات موردنياز براي زلزله زدگان در استان کرمانشاه گفت: بالگردهاي سازمان امداد و نجات با روشن شدن هوا کار خود را آغاز مي کنند.
بهنام سعيدي افزود: زمين لرزه به بزرگي 7.3 ريشتر بود که با توجه به شدت اين زلزله، ميزان تلفات و خسارت در مناطق روستايي بايد بيشتر باشد.
وي با اشاره به آخرين آمار بدست آمده اظهار کرد: در دالاهو 9 نفر، سرپل ذهاب 10، ثلاث 5 نفر ، قصرشيرين 2 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنين مجروحان 200 نفر گزارش شده است.
سخنگوي مديريت بحران کشور تصريح کرد: اين آمار تغيير مي کند و عوامل امداد و نجات در تلاش براي بيرون آوردن مجروحان هستند.
زلزله 4.5 ريشتري کرمانشاه را لرزاند
زلزله اي به بزرگي 4.5 ريشتر بخش هايي از استان کرمانشاه را لرزاند.
شبکه لرزه نگاري وابسته به موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران از وقوع زلزله اي به بزرگي 4.5ريشتر در استان کرمانشاه خبر داد.
اين زمين لرزه لحظاتي پيش - يکشنبه 21 آبان - در ساعت 21 و 5 دقيقه و 21 ثانيه رخ داد.
به گزارش شبکه لرزه نگاري، مرکز اين زلزله 34.86 شمالي و 45.81 شرقي و در عمق 8 کيلومتر بوده است.
همچنين حد فاصله اين زلزله 4 کيلومتري ازگله، 34 کيلومتري تازه آباد استان کرمانشاه و 39 کيلومتري حلبچه عراق گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!

رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویری اعلام کردند که ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر غرب جزایر «اوگاساوارا» در جنوب ژاپن را لرزانده است. گفته می‌شود تاکنون هیچ تلفاتی در این زمین‌لرزه گزارش نشده است./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند