Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه از ساعت هفت صبح امروز (شنبه) به ریاست استاندار و در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد که در آن معاونان و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی کرمانشاه مطالبی در خصوص پروژه های اثرگذار استان مطرح کردند.

**لیست پروژه های مهم عمرانی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه به مهمترین پروژه های عمرانی در دست اجرای استان اشاره و اظهار کرد: تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی، تکمیل مرحله اول قطار شهری به طول 9 کیلومتر، تکمیل سامانه گرمسیری و پیگیری اجرای سامانه سردسیری استان از مهمترین این پروژه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی نیک کردار خاطرنشان کرد: تکمیل سدهای منطقه شرق استان (قشلاق، کبوترلانه، بیستون)، تکمیل تصفیه خانه و مخازن شهر کرمانشاه به منظور تامین آب شرب 25 سال آینده مرکز استان و اجرای کریدور گردشگری بیستون- طاق بستان از دیگر پروژه های مهم و اثر گذار استان است.
وی، بهسازی و توسعه باند فرودگاه کرمانشاه، احداث آزاد راه کرمانشاه - همدان، تکمیل بیمارستان 540 تختخوابی، نوسازی تاسیسات آب و فاضلاب پنج شهر استان و چهارخطه کردن مسیر کرمانشاه به سنقروکلیایی را نیز از جمله پروژه های اثرگذار عنوان کرد.

**کرمانشاه در انتظار تخصیص 16 هزار میلیارد ریال مصوب سفر رهبری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه به تصویب پرداخت 16 هزار میلیارد ریال در سفر رهبر معظم انقلاب به استان اشاره و اظهار کرد: تخصیص کامل این اعتبار می تواند کرمانشاه را متحول کند.
رضا رحیمی افزود: 15 هزار میلیارد ریال آن قرار بوده برای ارتقای شاخص های استان و یک هزار میلیارد ریال نیز در قالب کمک های فنی و اعتباری که هر 2 از محل مصوبات سفر رهبری هستند، به استان پرداخت شود.
وی گفت: تاکنون تنها 200 میلیارد ریال آن از محل کمک های فنی و اعتباری مصوب پرداخت شده که سال گذشته اتفاق افتاد و امیدوارم مابقی این اعتبارات در برنامه ششم توسعه به استان اختصاص داده شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: این مصوبات را همراه با پروژه های اثرگذار به وزارت کشور ارسال خواهیم کرد تا در بودجه سال آینده لحاظ شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، اجرای پالایشگاه آناهیتا را یکی از مهمترین پروژه های اقتصادی استان ذکر کرد و گفت: راه اندازی این مجتمع عظیم اقتصادی می تواند بین هشت تا 10 هزار شغل در استان ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت های مناطق ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب و قصرشیرین، پیگیری برای تصویب منطقه ویژه اقتصادی اورامانات و راه اندازی پتروشیمی اسلام آبادغرب از دیگر پروژه های اقتصادی اثرگذار است.
رحیمی ادامه داد: رسمی شدن مرز سومار، اخذ مجوز برای ایجاد بندر خشک، توسعه کارخانه ایران خودرو و طرح بیوایمپلنت و پیگیری معافیت های مالیاتی واحدهای اقتصادی و صنعتی برای شهرهایی که نرخ بیکاری آن ها بیشتر از میانگین کشوری است از دیگر مصوبات و اقداماتی است که به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

** طرح های مهم جهاد کشاورزی
خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه 17 پروژه اثرگذار در بخش کشاورزی برای ارائه به دولت وجود دارد، گفت: توسعه سامانه سردسیری و برق دار کردن چاه های کشاورزی از جمله آن هاست.
وی گفت: اختصاص آب مناسب از سد جامیشان به 600 هکتار از باغات کندوله، احداث راه های دسترسی بین مزارع به طول 200 کیلومتر و فراهم کردن زیرساخت های مجتمع های دامپروری از دیگر طرح های مهم کشاورزی به شمار می رود.

** خالی بودن نام استخر قهرمانی در بین پروژه های اثرگذار استان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه به خالی بودن نام استخر قهرمانی در میان پروژه های اثرگذار استان اشاره کرد.
سید ارسلان حسینی گفت: پروژه عظیم استخر قهرمانی در دهکده المپیک می تواند یکی از پروژه های مهمی باشد که نقش بسزایی در توسعه ورزش استان داشته باشد.
وی همچنین خواستار درنظر گرفتن اعتباری برای بازسازی اماکن ورزشی فرسوده سطح استان که هزاران جوان در آن ها مشغول فعالیت های ورزشی هستند، شد.
7458/8066 خبرنگار: مسعود اسماعیلی** انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ