Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@13:39:37 GMT

مهمترین اخبار جهان(7-19)

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۹۸۴

سازمان اورژانس ایران از جان باختن دست کم 141 نفر و زخمی شدن هزار نفر در زلزله ویرانگر روز یکشنبه در مناطق نزدیک مرز عراق خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.

ایران
// سازمان اورژانس ایران از جان باختن دست کم 141 نفر و زخمی شدن هزار نفر در زلزله ویرانگر روز یکشنبه در مناطق نزدیک مرز عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

// بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه ادعای دخالت ایران در انفجار اخیر در تنها خط لوله بحرین را که از عربستان نفت حمل کند رد کرد. وی اتهامات عربستان را احمقانه و بی پایه خواند.

سوریه

//  وزارت خارجه سوریه اعلام کرد ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در مسیر پیروزی های ارتش سوریه در مبارزه با گروه تکفیری وهابی داعش مانع تراشی می کند.

ژاپن
// مرکز لرزه نگاری آمریکا از وقوع زمین لرزه ای به قدرت شش و یک دهم ریشتر در سواحل شرقی ژاپن خبر داد.

لبنان
// مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور لبنان تائید کرد لبنان اطلاعاتی دریافت کرده است مبنی بر اینکه این کشور از سوی چند کشور مورد حمله گسترده قرار می گیرد.

روسیه
// یکی از نمایندگان ارتش روسیه مستقر در سوریه روز یکشنبه اخباری را که از عقب نشینی ارتش سوریه از شهر ابوکمال در استان دیرالزور حکایت می کنند، رد و این خبرها را تبلیغات توصیف کرد.

عراق
// وزیر بهداشت منطقه کردستان عراق گفت چهار نفر بر اثر زمین لرزه در منطقه کردستان عراق کشته شدند.

یمن 
// جنبش انصارالله یمن پافشاری های آمریکا را مبنی بر این که موشک شلیک شده به عربستان سعودی در اوایل این ماه، ساخت ایران بود، به طور مستقیم رد کرده است.

// جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه گفت: ممکن است به تلافی بسته ماندن بنادر یمن به ناوهای جنگی و نفتکش های کشورهای دشمن حمله کند.  

سومالی
// ارتش آمریکا اعلام کرد طی 24 ساعت، سه حمله با هواپیماهای بدون سرنشین علیه افراط گرایان در سومالی انجام داده است.

مصر

// یک مقام اتحادیه عرب  در گفتگو با خبرگزاری دولتی مصر، منا گفت عربستان خواستار یک نشست فوری وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره در هفته آینده برای بررسی مسائل مربوط به ایران در منطقه شده است.


//شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد، نیروهای مقاومت یمنی مکان تجمع نیروهای مزدور وابسته به سعودی را در شمال غرب اردوگاه نظامی خالد در منطقه موزع استان تعز با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند و چندین مزدور کشته و زخمی شدند.
//خبرگزاری صدا و سیما :منابع خبری از بازداشت عثمان بادیمیر سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ترکیه بدست نیروهای امنیتی این کشور خبر دادند.
//خبرگزاری رویترز گزارش داد:دفتر میشل عون رئیس جمهور لبنان در بیانیه ای روز یکشنبه گفت آزادی سعد الحریری نخست وزیر این کشور در ریاض محدود شده است.
//خبرگزاری فرانسه از قاهره، دیپلمات ها روز یکشنبه از نشست آتی اتحادیه عرب با درخواست عربستان سعودی درباره ایران خبر دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نوزدهمین شب کارگردان که روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد در کنار اهدای مدالیوم به اکبر زنجانپور از سه چهره تاثیر گذار حوزه تئاتر قدردانی می‌شود.

انجمن کارگردانان تندیس و لوح تقدیر خود را به پاس سال‌ها تلاش و هنرآفرینی در حوزه کارگردانی تئاتر رادیویی به ژاله علو همچنین به پاس تلاش‌های فراوان در حوزه آموزش تئاتر و کارگردانی به علیرضا کوشک جلالی و به پاس تلاش‌های اجتماعی در حوزه تئاتر به علی شمس اهدا خواهد کرد.

این مراسم روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!