Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:50:09 GMT

احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۶۱۲

احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه خبر داد.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توفیقات طرح تحول سلامت در نظام درمانی کشور اظهار داشت: طرح تحول سلامت اقدام ارزشمند و شجاعانه‌ای از سوی وزیر بهداشت بود که موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی برای مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مشکلات پیشِ‌روی طرح تحول سلامت به‌ویژه مسئله تأمین اعتبارات این طرح که به یکی از چالش‌های بودجه سال آینده تبدیل شده است، گفت: هنگامی که طرح تحول سلامت در مجلس به تصویب رسید منابع تأمین اعتبارات آن پیش‌بینی شد و اگر این طرح براساس قانون تصویبی مجلس به اجرا برسد قطعاً هیچ‌گونه مشکلی در تأمین منابع مالی آن وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی از پیش‌بینی‌های ما برای تأمین هزینه‌های طرح تحول سلامت ۱۰ درصد اعتبارات حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها بود که متأسفانه در تخلفی آشکار از سوی دولت این منابع در اختیار وزارت بهداشت به‌منظور تأمین هزینه‌های طرح تحول قرار نمی‌گیرد. از طرفی مجلس مصوب کرده تا یک درصد درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده که متعلق به خود مردم است به این طرح اختصاص یابد که متأسفانه این درآمد‌ها نیز صرف اموری دیگر می‌شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه مدیریت آقای قاضی‌زاده هاشمی در به ثمر رسیدن طرح تحول سلامت قابل تقدیر است، متذکر شد: اگر دولت همکاری‌های لازم را با وزارت بهداشت به‌منظور تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای مناسب طرح تحول سلامت انجام ندهد، این طرح با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی تأکید کرد: مجلس اگر به این نتیجه برسد که دولت به قوانین مصوب مبنی بر تأمین درآمد‌های مورد نیاز طرح تحول سلامت عمل نکرده و مدام به این منابع دست‌اندازی می‌کند چاره‌ای جز اعمال ماده ۲۳۶ و ارجاع تخلف دولت به دادگاه ندارد. کلمات کلیدی: کمیسیون برنامه و بودجه ، مجلس شورای اسلامی ، لاهوتی ، تخلف دولت ، طرح تحول سلامت

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6097922

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است