Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:17:01 GMT

اتصال به ریل سراسری از مطالبات مردم فردوس است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۲۲۵۵

اتصال به ریل سراسری از مطالبات مردم فردوس است

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر فردوس گفت: مردم شهرستان فردوس سال هاست که چشم انتظار اتصال این شهرستان به ریل سراسری هستند.

مجید نقره دانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود کارخانه و معادن زیاد در فردوس و صادرات تولیدات این واحدها به نقاط مختلف کشور، اتصال به شبکه ریل سراسری می تواند کمک بزرگی به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اتصال به راه آهن و ایجاد سه بخش مستقل فردوس، اسلامیه و باغستان از جمله مطالبات مردم شهرستان فردوس است افزود: مردم شهرستان برای تحقق خواسته‌های خود کمپین چند هزار نفری در فضای مجازی راه‌اندازی کرده و هفته گذشته نیز اقدام به تهیه طومار با امضای آحاد مردم کرده‌اند که موضوع از طریق شورای اسلامی شهر فردوس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر فردوس، راه آهن را مهمترین عامل و زیرساخت توسعه دانست و بیان کرد: فردوس پل ارتباطی شمال و جنوب است و هر سال بیش از میلیون ها زائر و مسافر و گردشگر خارجی از همین جاده به شمال و جنوب تردد می کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه عواملی از جمله قهر طبیعت، کاهش نزولات، خشکسالی های چند ساله، عدم توسعه صنعتی و اقتصادی، آمار بالای بیکاری و محرومیت باعث افزایش مهاجرت مردم به استان های دیگر می شود لذا مهمترین عامل و زیرساخت توسعه، راه و راه آهن است.
نقره دانی بیان کرد: آسیب های اجتماعی کشورهای همسایه و شرایط آنها، اهمیت ایمنی و امنیت منطقه شرق کشور و نیز ضرورت ضریب ماندگاری ساکنان صبور این منطقه، پیشگیری از تخلیه شهرها و روستاهای مرزی و تامین بستری شایسته برای تداوم زندگی برای مردم همیشه در صحنه و دلسوز نظام مقدس اسلامی ضرورت اتصال این شهرستان به شبکه ریلی کشور و برخورداری از راه مناسب را دو چندان می کند.
وی به قدمت بالای فردوس که ریشه های سه هزار ساله در دل تاریخ این سرزمین دارد، اشاره کرد و گفت: توجه به مطالبات بحق مردم شهرستان فردوس بسیار حیاتی است.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
*9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.
حجت السلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.
وی گفت: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آنها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، تصریح کرد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان