Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ورود ناگهانی جبهه هوای سرد به استان بابد مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مزروعی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر ورود جبهه هوای سرد و مرطوب به استان از کشاورزان، تولید کنندگان و دام داران خواهشمندیم که نسبت به جمع آوری محصولاتی هنوز جمع آوری نشده اند در اسرع وقت اقدام کنند به ویژه محصولاتی مانند ذرت های علوفه ای، گوجه فرنگی، مزارع چغندرقند، سیب زمینی که نسبت به سرما حساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین توصیه می شود مزارع زعفران در در جاهای که زعفران به گل نشسته است کشاورزان تا ۲۴ ساعته آینده به جمع آوری این گل های زعفران اقدام آجل داشته باشند تا سرما و بارندگی موجب پایین آمدن کیفیت زعفران نشوند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: به دامداران نیز توصیه می شود که حتما شب ها مراقب واحدهای دامداری خود باشند و درجه حرارت آن را کنترل کنند و از حرکت در مسیل ها خودداری کنند. 

مزروعی ادامه داد: گلخانه داران نیز درجه حرارت، میزان سوخت را با دقت کنترل و نظارت کنند. 

وی با اشاره به اینکه نکته مهم این است که بخشی از مقابله و پیشگیری از سرما زدگی، مدیریت مزرعه است ابراز کرد: ما از کشاورزان، دامداران، صاحبان واحد ها و صنایع خواهشمندیم کنترل اوضاع را به دست گیرند، هچنین اگر ماشین آلات خود را اگر در فضای باز هستند به داخل انبار ها انتقال دهند یا در صورت لزوم از ضدیخ استفاده کنند تا طی این مدت و با توجه به ورود این جبهه هوای سرد با سرمای نا به هنگام یا خسارت نا به هنگام مواجه نشویم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: از کشاورزان و باغداران خواهشمندیم طی ۲۴ ساعته آینده نسبت به جمع آوری و محافظت از محصولات زراعی یا یا باغی خود که در زمین ها هستند اقدام نمایند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.
آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 847625 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي کشاورزی

دیگر خبرها

  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم