Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکشنبه شب زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر در شرق عراق و در نزدیکی قصرشیرین و کرمانشاه رخ داد که لرزش آن تا تهران و استان های مرکزی ایران احساس شد.
دکتر ' طاهره چنگیز ' روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا اظهارکرد: در اولین ساعات پس از وقوع زلزله در نزدیکی مرزهای غربی کشور از جمله استان کرمانشاه ، یک گروه 20 نفره از تکنسین ها و کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان به استان کرمانشاه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: صبح امروز دوشنبه نیز یک گروه 30 نفره شامل پزشکان متخصص و کارشناسان فوریت های پزشکی از اصفهان برای امداد رسانی به مصدومان و مجروحان زلزله یاد شده، عازم کرمانشاه شدند.
وی با تاکید بر آمادگی همه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان اصفهان برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته، گفت: تاکنون هیچ مصدومی از استان های غربی کشورمان برای درمان به اصفهان اعزام نشده است.
چنگیز افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی اصفهان آماده پذیرش همه مصدومان بویژه افرادی که نیاز به مراقبت های سوانح سوختگی، جراحی و شکستگی ستون فقرات و تخصص های دیگر پزشکی دارند، هستند.
وی خاطرنشان کرد: تیم مدیریت بحران در حوزه بیمارستانی نیز در استان اصفهان در لحظه های اولیه حادثه زلزله تشکیل شد و هماهنگی های لازم با ستاد هدایت های استان های زلزله زده صورت گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین شب گذشته به روسای مراکز درمانی و بیمارستان های استان اصفهان ابلاغ شد که علاوه بر آمادگی برای پذیرش مصدومان زلزله نسبت به آزاد سازی داوطلبان پرستار با هماهنگی ستاد هدایت استان اقدام کنند.
وی با اشاره به هماهنگی ستاد هدایت اصفهان با دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران به منظور پوشش های درمانی احتمالی با توجه به معین بودن استان اصفهان، افزود: هماهنگی با ستاد هدایت های شهرکرد، کاشان و یزد برای پوشش امدادی در صورت حادثه احتمالی در اصفهان و لغو کردن اعمال جراحی غیراورژانسی روز دوشنبه و آمادگی اعزام تیم پزشکی جهت استقرار در فرودگاه به منظور پذیرش مصدومان حادثه نیز انجام شده است.
آمار حادثه زلزله در استان کرمانشاه تا ساعت 9 صبح روز دوشنبه حدود 200 کشته و نزدیک به 2 هزار مصدوم است.
ت/3011 خبرنگار: آسیه معینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد