Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین بساطی مدیرعامل تعاونی مرزنشینان کرمانشاه در مورد وضعیت اهالی روستاهای مرزی به خبرنگار ایلنا می‌گوید: طبق اخبار رسیده تاکنون ۸۰ روستای مرزی استان کرمانشاه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصر شیرین و سرپل ذهاب به صورت کامل تخریب شده است و غیرقابل سکونت می‌باشد.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی به سر می‌برم و از شواهد عینی برمی‌آید که وضعیت بسیار وخیم است و خانه‌های مردم به صورت کامل نابود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در ساعت وقوع زلزله اکثر مردم بیدار بودند و توانستند خود را از خانه  خارج کنند در غیر این‌صورت وضعیت اهالی مرزنشین استان همانند زلزله‌دیدگان بم می‌شد.

وی در مورد وضعیت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه خاطرنشان می‌کند:‌ کمک‌رسانی به حادثه دیدگان بسیار کند پیش می‌رود به طوری که اولین محموله چادر و پتو بعد از گذشت بیش از  ۱۲ ساعت بعد از زلزله تازه شهرستان ثلاث باباجانی رسیده است و تا این محموله‌ها به روستاها برسد مدت زمان زیادی سپری خواهد شد.

رئیس تعاونی مرزنشینان استان کرمانشاه در پایان می‌گوید: حجم کشته‌ها و خرابی‌ها بسیار بالاست و به مدت ۳۰ روز در استان کرمانشاه عزای عمومی اعلام شده است. وضعیت مرزنشینان استان به گونه‌ای است که آب آشامیدنی هم در دسترس مردم نیست.

مرزنشینان کردستان تنها خسارت مالی دیده‌اند

اسماعیل قهرمان‌پور، عضو تعاونی مرزنشینان استان کردستان در مورد وضعیت مرزنشینان این استان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: با توجه به بزرگی زلزله در روستاهای مرزی استان کردستان تنها خسارات مالی دیده‌اند و منازل آنها با تخریب‌های جزئی روبرو شده است.

وی ادامه داد: مردم شب گذشته در نزدیکی پاسگاه‌های مرزی و همچنین در فضای باز گذراندند در حال حاضر هم وضعیت روستاهیا مرزی کردستان عادی است.

 مرزنشینان ایلام تلفات جانی نداشتند

نیازعلی باباپور، عضو تعاونی مرزنشینان استان ایلام در مورد وضعیت مرزنشینان این استان به خبرنگار ایلنا می‌گوید: با توجه به تخریب واحدهای مسکونی خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: وضعیت در روستاهای مرزی استان ایلام عادی گزارش شده است و اهالی این روستاها به کمک هم در حال بازسازی خرابی‌ها هستند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بر اثر بارندگی‌های شدید بند خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه تخریب شد.

روستا از ساکنین تخلیه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • امدادرسانی به۱۱۲نفردرمناطق تحت تاثیرآبگرفتگی توسط هلال احمرگلستان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد