Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@21:00:04 GMT

آمار جان باختگان زمین لرزه غرب کشور؛ 164 نفر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۴۹۵۴

در پی جان باختن شماری از هموطنان در زمین لرزه 7/3 ریشتری در استان کرمانشاه؛ در این استان 3 روز عزای عمومی اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیرکشور دستور لازم را برای رسیدگی به مناطق زلزله زده صادر کرد. آمار جان باختگان زمین لرزه 7/3 ریشتری غرب کشور تاکنون 164 تن اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1668 نفر هم زخمی شده اند. اسکان اضطراری مردم زلزله زده آغاز شده است. عملیات ادامه با سرعت ادامه دارد. ازگله، ثلاث باباجانی و سر پل ذهاب بیشترین خسارات و تلفات را داشته اند. معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت آمار جان باختگان و زخمی ها تغییر خواهد کرد.
زلزله ساعت 21:48 دقیقه دیشب در مرز ایران و عراق در امتداد کرمانشاه رخ داد و در همه استانهای نوار مرزی احساس شد. مدارس و دانشگاه های کرمانشاه امروز تعطیل است اما ادارات باز هستند. امکانات سپاه، ارتش و بسیج به یاری گروه امداد آمده است. همزمان با روشن شدن هوا، بالگردهای سازمان هلال احمر به منطقه اعزام شدند. وزیر کشور که به منطقه رفته گفت استان های مجاور در آمادگی کامل  به سر می برند و امکانات، نیرو، چادر و وسایل امداد، به مناطق  آسیب دیده ارسال شده است. ­رحمانی فضلی افزود: نگران تلفات و آسیب ها در روستاها هستیم. سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: بسیاری از راه های روستایی که بر اثر زلزله تخریب شده بود بازگشایی شد. ­رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 29 گروه جستجو و نجات از استان های معین به کمک 33 گروه دیگر مستقر در استان کرمانشاه آمده اند. 9 تیم درمان اضطراری هم به مناطق آسیب دیده اعزام شده است. معاون استاندار کرمانشاه گفت: دو بیمارستان صحرایی در سر پل ذهاب و ازگله ایجاد خواهد شد. با دستور وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف شدند به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریع‌ترین زمان اقدام کنند. حداقل 50 پس لرزه در استان کرمانشاه و برخی مناطق دیگر به وقوع پیوسته است. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرده پس لرزه ها ادامه خواهد داشت. سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مشکل خاصی در تاسیسات گازی ایلام و کرمانشاه وجود ندارد. مدیرعامل آب منطقه ای اعلام کرد: زلزله  به هیچ یک از سدها و سازه های آبی استان آسیبی نزده است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدحسن نامی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در اولین جلسه مدیریت بحران، که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیشگیری، آمادگی، بازسازی و باز توانی از مؤلفه‌های مهم مدیریت بحران هستند که روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با تأکید بر آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه بحران، افزود: با توجه به اینکه نظم آب و هوایی جهان به هم ریخته، باید برای هر نوع حادثه‌ای در کشور از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بحث مدیریت بحران، تاکید کرد: در حال خرید یک‌سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه‌ای ضروری داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وقوع سیل‌های اخیر در بعضی استان‌های کشور، گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

نامی با بیان اینکه ۷ استان کشور در سال با بحث سیلاب مواجه است، اضافه کرد: باید در ساخت جاده‌ها، پل‌ها و ساخت‌وسازها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: با توجه به شعار سال به مشارکت مردم توجه ویژه‌ای خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه اضافه کرد: در نقشه دیجیتالی اقدامات مهندسی بارگذاری می‌شود که در این راستا از سوی استان و مدیریت بحران اعتبار آن تأمین شود.

نامی با اشاره به استفاده بخش صنعت از پساب‌های شهر کرمانشاه، اظهار کرد: امسال باید ۲۵۰ میلیون اصل درخت به ویژه مثمر کاشته شود چون توسعه فضای سبز اصول مهمی در دنیا برای ادامه زندگی و حیات است.

وی با اشاره به زلزله سرپل ذهاب و خسارات باقی‌مانده در اماکن عمومی، مساجد و ادارات، خاطرنشان کرد: بودجه باید به صورت مرحله به مرحله با دقت تا پایان بازسازی واقعی مدنظر باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می‌شود از همه توان سازمان بحران برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به ویژه بازسازی ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم استفاده شود.

کد خبر 748433

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند