Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز لرزش ها در ایران اما استان کرمانشاه بود؛ جایی که حدود 30 ثانیه لرزش شدید ساختمان ها آرامش شبانه مردم را آنچنان بر هم زد که تا ساعت ها هراسان و بیمناک، پارک ها و خیابان ها را ترک نکردند.
گرچه زلزله خسارت قابل توجهی به مرکز استان نزد اما ترس از زلزله مجدد باعث شد که خیلی از ساکنان کرمانشاه، شهر را ترک کنند و به مناطق امن پناه ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در شهرستان های غربی کرمانشاه همچون سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، دالاهو، ثلاث و باباجانی و قصرشیرین بسیاری حتی فرصت نکردند از زیر آوارهای ویرانگر سنگ و بتن بگریزند یا دست کم از مهلکه سالم بیرون بیایند.
تاریکی هوا اجازه نداد که عمق فاجعه معلوم و کمک رسانی چندانی به زخمی ها و زیرآوار ماندگان انجام شود اما با سرعت گرفتن امدادرسانی از ساعات اولیه صبح، تعداد کشته و زخمی ها تا ساعت 10 صبح از مرز 1800 نفر هم گذشت؛ 210 کشته و 1600 زخمی.
با سرعت گرفتن امدادرسانی، ابعاد اسف بار واقعه هم در حال آشکار شدن است و گزارش های ایرنا حاکیست که تعداد کشته ها، زخمی ها، مفقود شده ها و نیز میزان خرابی ها بسیار بیشتر از برآورد اولیه است بویژه در مناطق بافت فرسوده، روستایی و دورافتاده.
با این حال مسئولان ارشد استان کرمانشاه از همان دقایق اولیه دست بکار شدند و با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران، خدمات رسانی را کلید زدند.
بامداد دوشنبه هم جلسه دوم این ستاد برگزار شد و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه راهی سرپل ذهاب شد؛ شهرستانی که بنابر گزارش خبرنگاران ایرنا بیشترین خسارت را از زلزله دیده است.
اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز اکنون در سرپل ذهاب است و با همکاری بازوند به مدیریت اوضاع نابسامان غرب استان کرمانشاه رسیدگی می کند.
استان های همجوار هم پای کار آمده اند و نیروهای امدادی خود را به کرمانشاه اعزام کرده اند؛ اکنون نیمی از 100 تیم هلال احمر و بیشتر 11 بالگرد امدادی حاضر در غرب کرمانشاه متعلق به سایر استان هاست.
حضور نیروهای نظامی در سپاه پاسداران و ارتش در مناطق زلزله زده هم چشمگیر است اما برای آواربرداری نیاز به حمایت تجهیزات بیشتری در این زمینه احساس می شود.
اکنون همه نگاه ها و کمک های استان 2 میلیون نفری کرمانشاه به زلزله زدگان شهرستان های سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، دالاهو، ثلاث و باباجانی و قصرشیرین معطوف شده است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: [رژیم] اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی [رژیم صهیونیستی] را این هفته صادر کند.

 این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که [رژیم] اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

هنگامی که از «دادگاه کیفری بین‌المللی» در مورد گزارش‌های رسانه‌ای درباره حکم دستگیری‌ها سوال شد، این دادگاه به ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که «تحقیقات مستقلی در رابطه با وضعیت کشور فلسطین در حال انجام است» و «در این مرحله اظهارنظر دیگری نداریم».

این دادگاه سه سال پیش تحقیقاتی را در مورد جنایات جنگی اسرائیل در جنگ این رژیم و حماس در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد.

کریم خان دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در ماه دسامبر (آذر/دی) از منطقه بازدید و اعلام کرد که تحقیقات او «با سرعت، دقت، قاطعیت و با تاکید بر این که ما نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس شواهد محکم عمل کنیم» پیش می‌رود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که فشار‌ها بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات خود در غزه، که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حدود ۳۵ هزار نفر را در این باریکه کشته است، منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو شب گذشته با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا صحبت کرد و مدعی شد که «اسرائیل اکنون منتظر پاسخ حماس در مورد پیشنهاد آتش‌بس جدید است.»

ان‌بی‌سی نیوز خاطرنشان می‌کند که «دیوان کیفری بین‌المللی» (ICC) مستقر در لاهه هلند، می‌تواند افراد را به جنایات جنگی و دیگر اتهامات مرتبط متهم کند. این دادگاه جدا از «دیوان دادگستری بین‌المللی» (CIJ) است که شکایات و پرونده‌های میان کشور‌ها را بررسی می‌کند و اکنون نیز در حال تحقیق در مورد اتهام اقدامات نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری است و از این روی دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزوا‌های صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب