Web Analytics Made Easy - Statcounter

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که هنوز از کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ مطمئن نیست اما به دنبال تزریق خون جدیدی به رگ‌های حزب دموکرات به منظور بازگرداندن آن به کاخ سفید است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن که در سال ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ دو بار کاندیدای ریاست جمهوری شده بود، گفت: من این کار را (کاندیداتوری برای ریاست جمهوری) مدت‌ها پیش انجام دادم و حالا نیز مطمئن نیستم که این کار برای من مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این اظهارات را در مصاحبه‌ای با برنامه "موفق باشی آمریکا" مربوط به اسنپ چت که قرار است صبح روز سه‌شنبه انتشار یابد، مطرح کرده است.

این یکی از اولین مصاحبه‌های تصویری بایدن از زمان پایان کار دولت اوباما در ژانویه گذشته است.

بایدن در این مصاحبه گفت: اگر هیچکس برای کاندیداتوری پا پیش نگذارد او از دادن شانس مجددی به کاندیداتوری خودش استقبال خواهد کرد.

او تاکید کرد: در حال حاضر من هیچ کاری برای کاندیداتوری انجام نمی‌دهم. من اسمی از کسی نمی‌برم. پولی جذب نمی‌کنم. با کسی صحبت نمی‌کنم اما مسلما باید یک اتفاقی بیفتد.

بایدن از زمان ترک دولت اوباما یکسری فعالیت‌های مربوط به خارج از سازمان‌های سیاسی از جمله ایجاد بنیاد بایدن با هدف حمایت از اولویت‌های داخلی انجام داده است.

بایدن مصاحبه‌ای نیز در کنار جان کاسیچ، فرماندار جمهوری‌خواه اوهایو در محل دانشگاه "دلاور" در ماه گذشته میلادی انجام داده بود.

بایدن درباره هر دو نفرشان گفت: ما هر دو نفر امیدواریم که احزابمان یکسری افراد واقعا پرانرژی را مطرح کنند که از عمق و ظرفیت لازم برخوردار باشند.

بایدن یکبار برای کاندیداتوری در انتخابات سال ۲۰۱۶ اظهار تمایل کرد اما بعد از شوک مربوط به مرگ پسرش از کاندیداتوری صرف نظر کرد.

او اخیرا کتابی درمورد مسائلش بعد از مرگ پسرش از بیماری سرطان در ماه مه ۲۰۱۵ تحت عنوان کتاب "بابا به من قول بده" نوشته که قرار است طی چند روز آینده انتشار پیدا کند.

او در ماه‌های اخیر یکی از منتقدان صریح دولت دونالد ترامپ نیز بوده است.

بایدن درباره کشورش گفت: ما باید این کشتی را به مسیر دیگری برگردانیم و من خیلی زیاد دوست دارم به کسی که این کشتی را به مسیر دیگری وارد می‌کند کمک کنم، نه اینکه خودم همان کسی باشم که مسیرش را تغییر می‌دهد.

بایدن در مصاحبه‌ای با اوپرا وینفری که روز یکشنبه انتشار یافت، گفت: از اینکه در کاخ سفید نیست متاسف است اما اینکه سال گذشته او در حاشیه قرار گرفت تصمیم خودش نبوده است.

او اظهار داشت: من از تصمیمی که گرفتم متاسف نیستم چون تصمیمی درست برای خانواده من بود.

کاسیچ نیز که یکی از مخالفان سرسخت ترامپ است از گفتن اینکه تمایل به کاندیداتوری در سال ۲۰۲۰ دارد، خودداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ