Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:03:45 GMT

نخستین «پرواز کتاب» راهی تهران شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۳۲۹

نخستین «پرواز کتاب» راهی تهران شد

نخستین «پرواز کتاب» شب گذشته (۲۱ آبان‌ماه) با حضور استاندار بوشهر، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر هفته کتاب، از بوشهر، پایتخت کتاب ایران به مقصد تهران، انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، «پرواز کتاب» ‌عنوان طرحی است که با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، یک شرکت هواپیمایی و فرودگاه بین‌المللی بوشهر، فعالیت‌هایش را به مناسبت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح «شب گذشته و با پرواز ساعت ۲۱ بوشهر به تهران کار خود را آغاز کرد و طبق تفاهمنامه انجام شده قرار است که تمام پروازهایی که از مبدا بوشهر انجام می‌شود، مجهز به کتاب باشد.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، از مسافران این پرواز بودند.

در این طرح پروازهای یک شرکت هواپیمایی به کتاب‌های حوزه‌های مختلف تجهیز شده‌اند تا مسافران در طول مدت پرواز بتوانند به مطالعه کتاب بپردازند. همچنین این امکان وجود دارد که مسافران در صورت تمایل کتاب را نزد خود نگه دارند؛ چراکه بعد از هر پرواز جای خالی کتاب‌ها، پُر خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید کمال سادات با اشاره به اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلای امام خمینی و با حضور مقامات مختلف از ۴۰ کشور دنیا آغاز می‌شود و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، گفت: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

سید کمال سادات افزود: تاریخ این رویداد فرهنگی با دهه کرامت و برگزاری دور دوم انتخابات همزمان و بر این اساس تمهیدات لازم درخصوص برنامه‌های جشن کتاب و آئین‌های مذهبی و فرهنگی تدارک دیده شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات ترافیکی، انتظامی و استقرار خودرو‌ها همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: مقرر شده طرح ترافیکی اطراف محل برگزاری نمایشگاه را مجموعه «فاتب» اجرا کند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است