Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:10:35 GMT

شهردار منتخب همدان انصراف داد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۲۲۸

شهردار منتخب همدان نیامده انصراف داد و گفت: مشکل بیماری همسرم مانع حضورم در همدان شد.

به گزارش ایسنا، حسین مرادی امروز در صحن علنی شورای شهر همدان درباره بررسی علت انصراف شهردار منتخب و انتخاب فرد جدید برای پست شهرداری اظهار کرد: یک هفته پس از اعلام آمادگی بنده برای حضور در همدان پزشکان مشکل بیماری همسرم را اعلام کردند و اکنون فرآیند بررسی صلاحیت بنده در وزارت کشور در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه هنوز اطلاعی درباره تأیید و یا رد شدنم در وزارت کشور ندارم، افزود: اینکه منتظر اعلام نظر وزارت کشور باشم و پس از اعلام‌نظر انصراف خود را اعلام کنم از نظر اخلاقی درست نیست و موجب اتلاف وقت شورا در زمینه انتخاب شهردار آینده خواهد شد.

مرادی در ادامه با بیان اینکه در کارنامه کاری خود هیچ پرونده تخلف مالی نداشتم، خاطرنشان کرد: حداقل از اعمال خود مطلع هستم و می‌دانم هیچ‌گامی در زمینه تخلفات مالی بر نداشته‌ام.

وی ادامه داد: پست بالایی همچون مدیرکل مناطق 22 گانه پایتخت کشور هیچ‌گاه به کسی که در پرونده خود تخلف مالی داشته باشد، داده نمی‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: این مشکل یک بیماری غیرمترقبه‌ای بود که طی روزهای گذشته نمایان شده و با وجود اینکه چندین پزشک حاذق معاینه کرده‌اند همگی به حاد بودن این مشکل اتفاق‌نظر دارند.

وی ادامه داد: پرونده رسیدگی به صلاحیت بنده اکنون در بخش نهایی رسیدگی در وزارت کشور قرار دارد و تا کنون هیچ اطلاعی درباره نتیجه نهایی رد و یا تأیید وزارت کشور دریافت نکرده‌ام.

مرادی تصریح کرد: ضمن پوزش از همه اعضای شورا و همچنین مردم همدان با وجود شرایطی که برایم پیش آمده، توفیق آمدن به همدان را ندارم و انصراف خود را اعلام می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌خواهم لطمه‌ای به شهر همدان زده شود، افزود: اگر مشغله فکری نداشتم به طور قطع برای شهر همدان تلاش می‌کردم.

وی ادامه داد: اگر حکم شهرداری برای بنده زده شده بود، باید چند ماه دیگر به این انصراف می‌رسیدم اما این لطف خداوند بوده که به مدیریت شهری همدان آسیبی وارد نشود.

مرادی در پایان تأکید کرد: هیچ گروه و جناح سیاسی مرا به آمدن و یا رفتن از همدان ترغیب و تشویق نکرده و تنها علت انصراف مشکلات خانوادگی است.

9 روز آینده شهردار جدید معرفی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه در زمان تلف شده برای انتخاب شهردار جدید کار در شهرداری رها نشده و به قوت در حال انجام بود، اظهار کرد: در طول چند ماهی که شهرداری با سرپرست اداره می‌شد، در بودجه شش دوازدهم نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته شاهد افزایش 20 درصدی درآمد شهرداری بودیم.

ابراهیم مولوی درباره انتخاب شهردار جدید گفت: تا کنون تمام توان خود را به‌کار گرفتیم که حسین مرادی، شهردار منتخب همدان را متقاعد کنیم تا پست خود را بپذیرد اما متأسفانه به علت مشکل بیماری همسرشان و درگیری روحی و روانی نتوانستند به همدان بیایند.

وی ادامه داد: تا 9 روز آینده فرصت داریم شهردار را انتخاب و معرفی کنیم اما تا کنون هیچ جلسه‌ای با اعضای شورا در این زمینه نداشتیم که به یک گزینه قطعی رأی دهیم.

مولوی با اشاره به اینکه شهردار منتخب ممکن است بومی یا غیربومی باشد، افزود: محمدرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان و سیدمصطفی رسولی، سرپرست فعلی شهرداری می‌توانند از گزینه‌های پیشنهادی شورا باشند اما اعضا هنوز در این زمینه نظرات خود را یک کاسه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی روزهای آینده سخنگوی شورا اعضای پیشنهادی برای انتخاب شهردار را معرفی خواهد کرد، یادآور شد: گرچه تعلل به وجود آمده در زمینه انتخاب شهردار در وزارت کشور رخ داده و شورا هیچ تقصیری از این بابت ندارد اما هیچ ترسی از عذرخواهی از مردم نداریم.

رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: شهردار منتخب از سوی اعضای 11 نفره شورای شهر انتخاب شده و مورد تأیید همگان بود اما متأسفانه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی برای او اتفاق افتاد که نتوانست در همدان حضور پیدا کند.

در انتخاب یا انصراف شهردار هیچ خط و ربط سیاسی نبود

وی ادامه داد: در انتخاب شهردار و یا انصراف او هیچ خط و ربط سیاسی نبود و اگر کسی فراکسیون امید را زیرسوال می‌برد بی‌تقوایی می‌کند چرا که این انتخاب همه اعضای شورای شهر بود.

مولوی درباره شایعات منتشر شده در فضای مجازی درباره مرادی، شهردار منتخب گفت: اگر وی مشکل پرونده تخلف مالی داشت، هیچ‌گاه در پست ارشد در پایتخت یک کشور قرار نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه نیامدن شهردار خسرانی دوسویه بوده است، افزود: با تعامل با او و تجربیات موفقی که داشت، می‌توانستیم شهر خوبی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد: از فردا گزینه‌های مطرح را بررسی خواهیم کرد و با توجه به اینکه روند کار جمعی است و تصمیمات شخصی اتخاذ نمی‌شود بنابراین در روزهای آینده گزینه‌ها توسط سخنگوی شورا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان از دست رفته برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کند چرا که کار در شهرداری رها نشده است، افزود: اگر حکم می‌گرفتیم و شهردار منتخب نمی‌آمد، شهر با چالش مواجه می‌شد.

مولوی اظهار کرد: مشکل بیماری همسر مرادی در طول روزهای گذشته مشخص شده و اگر این بیمای زودتر نمایان شده بود، شورا و شخص شهردار منتخب هیچ تعللی در این زمینه نمی‌کردیم.

وزارت کشور در زمینه انتخاب شهردار همدان تعلل کرد

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شورا و استانداری به موقع و در زمان قانونی پیگیری‌های لازم درباره انتخاب شهردار را انجام دادند اما متأسفانه وزارت کشور در زمینه انتخاب شهردار همدان تعلل کرد، ادامه داد: مرادی صادقانه و شفاف همه مسائل را بازگو کرد و ما نیز از خداوند برای خانواده ایشان شفای عاجل مسألت داریم.

وی با بیان اینکه به منظور پیگیری انتصاب شهردار تا مجلس مراجعه کردیم، افزود: متأسفانه از سوی حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس هیچ پیگیری صورت نگرفت و پیگیری‌های لازم از سوی خجسته، دیگر نماینده همدان انجام شد.

مولوی درباره وقت‌کشی انجام شده درباره انتخاب شهردار گفت: با توجه به اینکه تأییدیه شورای پنجم دیر انجام شد، زمان را آنجا از دست دادیم اما درباره انتخاب شهردار تعللی نداشتیم.

همچنین در ادامه جلسه تعدادی از اعضای شورا از تعلل وزارت کشور در زمینه برررسی وضعیت شهردار منتخب شورای شهر همدان شکوه و گلایه کردند.

حمید بادامی‌نجات، یکی از اعضای شورا نیز در ادامه گفت: نمایندگان همدان با حضور در شورا قول پیگیری انتخاب شهردار را دادند اما رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. اکنون زمان را از دست داده‌ایم و باید سریع‌تر به دنبال انتخاب شهردار جدید باشیم.

علی فتحی، عضو دیگر شورا اظهار کرد: اعضای شورا باید دقت کنند کسانی را که تا پای ابطال شورا پیش رفتند را به خود دوست نگیرند و پیرو آنها نباشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم