Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، امین قصمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تبصره قانونی از سال 77 بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شد اما با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 89 ، این تبصره از قبض های آب حذف و به طور مجدد در سال 95 بر اساس مصوبه ابلاغی وزیر نیرو، به قبض های آب اضافه شد.
وی اظهار کرد: با وجود اضافه شدن این تبصره به قبض های آب، کمتر از 50 درصد هزینه واقعی آب از سوی مشترکان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به مصرف و پرداخت آب بها اظهار کرد: در بخش مسکونی تنها یک سوم معادل 35 درصد قیمت واقعی آب از سوی مشترکان پرداخت می شود ، به طوری که متوسط آب بهاء در بخش مسکونی 390 تومان بوده اما قیمت تمام شده هر متر مکعب آب افزون بر یکهزار و 200 تومان است.
وی اضافه کرد: همچنین هزینه ایجاد زیرساخت های لازم جهت تامین آب و فاضلاب هر واحد مسکونی در شهر بندرعباس در مجموع افزون بر 15 میلیون تومان است ، در حالی که مشترکان به طور متوسط تنها چهار میلیون تومان بابت تمامی هزینه های انشعاب آب و فاضلاب به همراه هزینه خرید لوازم پرداخت می کنند و مابقی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین می شود.
قصمی گفت: شرکت های آب و فاضلاب به عنوان شرکت های خصوصی، اعتبار چندانی از سوی دولت دریافت نمی کنند و اعتبار دریافتی ناچیز نیز جهت اجرای برخی طرح ها نیز در قالب وام بوده که پس از بهره برداری باید به صورت قسط بازگردانده شود.
وی با اشاره به سهم آب و فاضلاب روستایی درج شده در قبض های آب نیز بیان کرد: این اقدام نیز بر اساس مفاد بند 76 قانون بودجه سال 92 کل کشور و به منظور آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری به قبض آب بها مشترکان روستایی اضافه شده است.
به گفته این مسئول، عنوان سهم آب و فاضلاب روستایی در سال 96 به «بند (ج) تبصره 6» قانون بودجه تغییر یافت که بر اساس آن به ازای هر مترمکعب 150 ریال بابت کمک به توسعه زیرساخت های شبکه های آبرسانی روستاها از تمامی مشترکان دریافت می شود.
قصمی در پایان اظهار داشت: با توجه به هزینه های کلان ایجاد و بهره برداری از تاسیسات مربوط به توزیع آب شهری، جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها، تبصره‌های قانونی ذکر شده در قبض آب های، صرف توسعه و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب شهرها و ایجاد زیرساخت های لازم جهت تامین و توزیع آب می شود.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران