Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، "ستار محمودی" قائم مقام وزیر نیرو ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعداد کثیری از هموطنان بر اثر وقوع زلزله در خطه کرمانشاه به خانواده‌های داغدار و آسیب دیده زمین لرزه شب گذشته در غرب کشور، گفت: از نخستین ساعت‌های وقوع زلزله،‌ مدیران و پرسنل صنعت آب و برق در منطقه، در محل حاضر شده و سپس مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های مادر تخصصی آب، آب و فاضلاب کشور و توانیربه منطقه اعزام شدند تا از نزدیک در امر رفع مشکلات آب و برق منطقه حضور و مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی شرکت‌های آب و برق در منطقه زلزله زده حضور داشته و در حال رفع مشکلات آب و برق مردم هستند، افزود: این شرکت‌ها تا زمان برطرف شدن کامل مشکل و پایداری شبکه‌های آب و برق مناطق زلزله زده، در محل حضور خواهند داشت و به دیگر شرکت‌های آب و برق سراسر کشور نیز ضمن آماده باش، مأموریت داده شده است تا شرکت‌های حاضر در منطقه را کاملاً پشتیبانی کنند.

محمودی با بیان این مطلب که تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی و تعدادی از روستاهای منطقه از سرآب‌های این شهرها تأمین می‌شده است، گفت: کدورت آب این سرآب‌ها سبب شد تا زمان رفع این مشکل، آب این شهرها از طریق تانکر و بطری‌های آب معدنی تأمین شود.

وی با اشاره به توزیع 100 هزار بطری آب در میان زلزله زدگان شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین، اظهار داشت: در شهر گیلانغرب نیز، میزان کدورت چشمه سراب به عنوان تأمین کننده آب منطقه افزایش یافته است و به همین دلیل تا رسیدن کیفیت آب چشمه به وضعیت مناسب، 200 هزار بطری آب نیز در میان زلزله زدگان این منطقه توزیع خواهد شد.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص تأمین برق مناطق زلزله زده نیز اظهار داشت: تاسیسات برق رسانی سرپل ذهاب به دلیل نزدیکی به کانون زلزله، آسیب فراوانی دیده است و از شب گذشته رسیدگی به مشکل قطع برق در این منطقه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و امید می‌رود تا بعد از ظهر امروز بیش از 90 درصد مشکلات برق‌رسانی حل شود.

وی با بیان اینکه، شبکه آب و برق استان‌های نزدیک به مرکز وقوع زلزله از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام در وضعیت پایدار قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: شهرستان سرپل ذهاب نیز در چند ساعت آینده برق‌دار شود.

ستار محمودی تصریح کرد: عملیات پایدارسازی کامل برق، با آوار برداری‌های مسیر با جدیت تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر 22 اکیپ از شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه و استان‌های همجوار به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده‌اند، افزود: با توجه به گستردگی خسارات به شبکه‌های برق منطقه،‌ تلاش می‌کنیم با وصل کردن پست فوق توزیع بتوانیم هر چه زودتر برق شهر سرپل ذهاب را وصل کنیم.

 

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به مصرف برق ٣٢ هزار مگاواتی سامانه های‌سرمایشی در دوره گرم سال، آن را معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیونی عنوان کرد و گفت: ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود.

به گزارش وزارت نیرو، وی در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق عنوان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

 

به گفته وی، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

مدیرعامل توانیر در ادامه از کاهش فعالیت تولیدکنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی در همین زمینه گفت: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه های‌سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت ذکر کرد که نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که طی مذاکره با صداوسیما حاصل شده و٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

دیگر خبرها

  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • بهبوددهنده‌های آنزیمی مخصوص صنعت آرد و نان تولید شد
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا