Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار کرد:شبکه آب و برق استان های کردستان و ایلام در حالت نرمال قرار دارد اما در استان کرمانشاه، هم اکنون آب و برق در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه قطع است.

وی ادامه داد: برق رسانی در منطقه «قصر شیرین» در استان کرمانشاه نیز دچار مشکل شده بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: تیم های عملیاتی اکنون در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» حضور دارند و برآوردمان این است که تا چند ساعت آینده شرایط برق در این شهرستان ها نرمال شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عمق حادثه ای که در این مناطق رخ داده و تردد از وضعیت خاصی برخوردار شده است، قطعاً کار تیم های عملیاتی به مشکل بر می خورد.

جعفرزاده در مورد فعالیت نیروگاه بیستون در استان کرمانشاه نیز گفت: شرایط این نیروگاه نرمال است و به لحاظ تولید برق، مشکلی وجود ندارد.

وی علت قطعی برق در مناطق «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» را ناشی از مشکلاتی در شبکه توزیع شهری و روستایی و خطوط فشار متوسط و ضعیف عنوان کرد.

خطوط توزیع فشار متوسط مربوط به منطقه های مختلف شهری و روستایی و فشار ضعیف مربوط به خطوط توزیع خیابان ها و کوچه ها است.

 قطعی آب در روستاهای «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی»

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در مورد وضعیت شبکه های آبرسانی استان های غربی کشور نیز گفت: اکنون به خاطر تخریب گسترده در مناطق «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی»، روستاهای این دو منطقه قطع است.

وی ادامه داد: به منظور تامین آب شرب این مناطق، فراخوانی برای همه تانکرهای آبرسانی عملیاتی منطقه صادر شده است تا در 24 ساعت آینده هموطنان ما مشکل آب شرب نداشته باشند.

 وضعیت 4 سد بزرگ غرب کشور نرمال است

جعفرزاده در بخش دیگری از گفت و گو با ایرنا، در مورد آخرین وضعیت سدهای غرب کشور گفت: با توجه به بزرگی زلزله و مطابق دستورالعمل های لازم، بازرسی از سدهای در بازه 125 کیلومتر از مرکز زلزله که شامل سدهای داریان، زیویه، گیلانغرب و دایک گیلانغرب انجام شده که شرایط این چهار سد نرمال گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه شرایط آماده باش در استان های زلزله زده و استان های معین برقرار است، گفت: استان های معین درگیر شده اند.

وی تصریح کرد: «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، مدیریت عملیات های وزارت نیرو را بر عهده گرفته است.

 صنعت برق در حالت آماده باش

آرش کردی مدیر عامل توانیر نیز در این ارتباط اعلام کرد: اکیپ های عملیاتی بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه وارد عمل شده و در حال مانور روی شبکه های آسیب دیده برای تامین برق هموطنان هستند و ستاد راهبری هماهنگی نیز در تهران تشکیل شده و در حال ایجاد هماهنگی بیشتر همکاران در استان ها هستند.

کردی با بیان ان که عمده مشکلات در اطراف سرپل ذهاب و حومه آن گزارش شده است، افزود: در سایر استان های مرزی نیز اکیپ ها درحال بررسی و رفع مشکلات و خرابی های احتمالی هستند.

مدیرعامل توانیرهمچنین با دعوت مردم به حفظ آرامش تاکید کرد: همکاران صنعت برق تا رفع همه مشکلات شبکه در حال آماده باش خواهند بود.

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل توانیر ، کلیه شرکتهای تابعه در استان های کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و استان های معین تا 24ساعت آینده درحالت آماده باش خواهند بود.

آرش کردی مدیرعامل توانیر با بیان این که شبکه برق منطقه غرب کشور به طور کلی تحت تاثیر زلزله قرار گرفته بود، افزود: در اولین فرصت پس از وقوع زلزله ، با تلاش های صورت گرفته توسط اکیپ های عملیاتی ، پایداری شبکه برق حاصل شد.

کردی اضافه کرد: هم اکنون تمرکز فعالیت ها در استان کرمانشاه و در حوزه شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب است.

مدیرعامل توانیر گفت: اکنون کل تیم های عملیاتی در جهت رفع مشکلات موجود فعال شده اند و در ساعت های آینده نسبت به رفع بخش قابل توجهی از مشکلات به وجود آمده اقدام خواهد شد.

درهمین خصوص مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر نیز گفت: بیشترین میزان خاموشی ها و مشکلات به وجود آمده در شبکه های برق سرپل ذهاب و قصر شیرین رخ داده است.

به گفته صادقی با هماهنگی ها و تلاش های صورت گرفته، خاموشی های مناطق قصر شیرین و ثلاث باباجای به میزان زیادی رفع شده است .

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر ادامه داد: با این حال به جهت رفع کامل خاموشی های به وجود آمده، تلاش ها جهت رفع مشکلات بخش فوق توزیع و توزیع سرپل ذهاب ادامه دارد و انتظار می رود در ساعت های آینده شرایط مناسبتری را شاهد باشیم.

به گفته صادقی، برخی روستاها به دلیل شدت زیاد زمین لرزه، دچار آسیب های بیشتری شده است که برای رفع مشکلات شبکه برق این مناطق، هماهنگی ها جهت تسریع عملیات با دستگاه های استانی در حال انجام است.

برپایه این گزارش؛ براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل توانیر، درپی وقوع این زمین لرزه، کل شرکت های تابعه در استان های کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و استان های معین به حالت آماده باش درآمده اند.

براساس اعلام این ستاد، کل شرکتهای تابعه در استان های کرمانشاه ، کردستان ، ایلام و استان های معین تا 24 ساعت آینده در حال آماده باش کامل خواهند بود تا در صورت نیاز به اعزام نیرو به هر کدام از مناطق، آمادگی کامل وجود داشته باشد.

گفتنی است ؛ زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه شب بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق و مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند.

کانون زلزله استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بود. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد. همچنین در ادامه، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: زلزله شب گذشته در غرب کشور تاکنون 164 کشته و 1568 مصدوم داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در کمیته بهبود فضای کسب و کار کرمانشاه، آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح شد که بر اساس آن جایگاه کرمانشاه ۹ پله بین استان‌های دیگر ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، عبدالوحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در اولین کمیته بهود فضای کسب و کار استان در سال ۱۴۰۳، با اشاره به بهبود ۹ پله‌ای جایگاه کرمانشاه از نظر شاخص فضای کسب و کار، گفت: اینکه تنها با دو دهم درصد بهبود شاخص فضای کسب و کار، رتبه استان ۹ پله ارتقاء یافت، بیانگر رقابت تنگاتنگ بین استان‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: این ارتقاء جایگاه استان زمانی باعث خوشنودی خواهد شد که ادامه‌دار باشد، نه اینکه در فصول آینده جایگاه فعلی را از دست بدهیم.

محمدی بر لزوم همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها برای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان تاکید کرد تا بتوانیم جایگاه فعلی را باز هم ارتقاء دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه یکی از عواملی که به نظر می‌رسد به کمک بهبود فضای کسب و کار استان آمده را رونق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌ها در فصل پاییز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تامین مالی از بانک‌ها عامل بسیار مهمی در شاخص فضای کسب و کار استان است که چندان هم در اختیار ما نیست، گفت: متاسفانه کرمانشاه استانی کم درآمد است و این پایین بودن منابع بانک‌ها منجر به عدم توانایی در پرداخت تسهیلات می‌شود.

محمدی همچنین بر لزوم هزینه کرد حداقل ۵۰ درصدی منابع بانک‌های کرمانشاه، خصوصا بانک‌های خصوصی در داخل استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آرش میرانی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در این نشست که عصر دیروز(پنجم اردیبهشت) برگزار شد، گزارشی از آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان مطرح کرد و با بیان اینکه شاخص فضای کسب و کار به صورت فصلی و سالانه توسط اتاق بازرگانی پایش می‌شود، گفت: در این پایش ۷۰ مولفه شامل ۴۲ مولفه آماری و ۲۸ مولفه پیمایشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی آخرین آمار منتشره شاخص فضای کسب و کار را مربوط به پاییز ۱۴۰۲ دانست که کرمانشاه با عدد شاخص فضای کسب و کار ۵.۹ در جایگاه یازدهم کشور به صورت مشترک با دو استان دیگر قرار گرفته و نسبت به میانگین کشور نیز وضعیت مساعدتری دارد.

میرانی از بهبود جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل یعنی تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در تابستان ۱۴۰۲ با عدد شاخص فضای کسب و کار ۶.۱۷ در جایگاه ۲۰ کشور قرار داشتیم و وضعیت کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری نامساعدتر بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اتاق کرمانشاه غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها و قوانین و مقررات را سه عامل مهم مخل فضای کسب و کار در کرمانشاه در فصل پاییز ۱۴۰۲ عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت