Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دو کشور ايران و ايتاليا داراي اشتراکات بسياري در حوزه هاي فرهنگي و تمدني هستند و مي توانند در حوزه مکتوب و گسترش روابط در بخش نشر نيز همکاري هاي بسياري را با يکديگر دنبال کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي امروز دوشنبه در ديدار با مائورو کونچا توري سفير کشور ايتاليا در تهران با بيان اين مطلب افزود: ايران و ايتاليا از نظر تمدني و فرهنگي اشتراکات بسياري با يکديگر دارند و اميدوارم روابط دو کشور بيش از پيش گسترش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحي در بخش ديگري از سخنان خود بر انجام اقدامات عملياتي تاکيد کرد و گفت: اقدامات و فعاليت هاي مشترک خوبي بين ايران و ايتاليا صورت گرفته که بر اساس آن فرصت هاي خوبي را بين اين دو کشور در زمينه هاي فرهنگي و هنري ايجاد مي کند.
وي با اشاره به حضور ايتاليا در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران گفت: حضور دو کشور در نمايشگاه هاي کتاب يکديگر فرصت هاي تازه اي بين ناشران و نويسندگان دو ملت فراهم مي آورد که از اين طريق مي توان به همکاري هاي جديدي در اين زمينه دست يافت.
صالحي با طرح اين پرسش که چطور مي توان فضايي را براي بهره برداري حداکثري از روابط تحکيم يافته دو کشور ايجاد کرد، افزود: براي گسترش اين روابط بايد آينده را در افقي ديگر نسبت به گذشته دنبال کرد و با درک عميق از اشتراکات ميان دو کشور فرصت هاي پيش رو در زمينه هاي فرهنگي و هنري را مورد توجه قرار داد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در زمينه هاي مکتوب فرصت هاي متنوعي وجود دارد که دو کشور مي توانند آن ها را پيگيري و به همکاري هاي مشترک برسند. نمايشگاه هاي بين المللي دو کشور يکي از اين فرصت ها در زمينه مکتوب است که نويسندگان و ناشران دو کشور در آنجا مي توانند با يکديگر تعامل داشته باشند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود بر ترجمه آثار مکتوب به زبان هاي دو کشور تاکيد کرد.
وي گفت: رسانه ها و خبرنگاران نيز يکي ديگر از مسيرهايي است که مي توان از طريق آن ، دو ملت را بيش از پيش به يکديگر نزديک کرد و بر وجود اشتراکات فرهنگي، هنري و تمدني آن ها تاکيد کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: خبرنگاران و رسانه هاي ايراني مي توانند دريچه خوبي براي انتقال فرهنگ دو ملت به يکديگر باشند.
صالحي در عين حال بر ضرورت بهره گيري از رسانه هاي دو کشور در گسترش روابط دو ملت تاکيد کرد.
وي در ادامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اقدامات بسياري در زمينه هاي مختلف فرهنگي، گفت و گوهاي ديني و زبان شناسي با کشورهاي مختلف از جمله ايتاليا داشته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه بر گسترش همکاري هاي دو کشور در زمينه هاي فرهنگي، هنري، سينمايي و ... تاکيد کرد.
وي با اشاره به يادداشت تفاهم نامه همکاري هاي فرهنگي و هنري ميان دو کشور گفت: براي دوره جديد بايد اين تفاهم نامه را تمديد و با چشم انداز تازه اي آن را پيش ببريم.
صالحي در ادامه بر حضور رايزن فرهنگي ايتاليا در تهران براي تمرکز بر پيگيري فعاليت ها و همکاري هاي مشترک فرهنگي و هنري ميان دو کشور تاکيد کرد.
در اين ديدار مائورو کونچا توري سفير کشور ايتاليا در تهران گفت: ايران و ايتاليا در زمينه هاي فرهنگي و هنري فعاليت هاي مشترک بسياري با يکديگر داشته اند.
وي با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي ايتاليا در تهران ادامه داد: در اين هفته اقدامات فرهنگي و هنري بسياري انجام خواهيم داد. به عنوان مثال شب گذشته در دانشگاه آزاد برنامه داشتيم و فردا نيز در دانشگاه تهران فعاليت فرهنگي و هنري در راستاي برگزاري هفته فرهنگي ايتاليا در تهران خواهيم داشت.
سفير ايتاليا در تهران بر حضور اين کشور در جشنواره هاي مختلف فجر از جمله فيلم، موسيقي و تئاتر اشاره کرد و گفت: در دوره آينده اين جشنواره ها نيز ايتاليا حضور خواهد داشت.
وي همچنين بر همکاري هاي مشترک دو کشور در زمينه موزه هنرهاي معاصر دو کشور تاکيد کرد و افزود: گسترش روابط از طريق رسانه ها نيز مهم است زيرا از اين طريق دو ملت مي توانند نسبت به حقايق و واقعيت هاي يکديگر شناخت پيدا کنند.
وي با اشاره به همکاري هاي مشترک دو کشور در زمينه هاي هنري آمادگي خود در گسترش همکاري ها در زمينه هاي فرهنگي و نشر را اعلام کرد.
در اين ديدار محسن جوادي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي مرادخاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عباس خامه يار معاون امور بين الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالار‌های مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین دو کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه و ... اشاره کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیاد‌های فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکار‌های گسترش همکاری‌ها در غالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود: تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری دو طرفه اقدام نمایند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیاد‌های هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکستر‌های سمفونی دوطرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران میهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهاد‌های اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی