Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری های نوین آلتائو و منطقه ویژه اقتصادی آلماتی قزاقستان به ظرفیت های بالای علمی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز اشاره و برای همکاری در حوزه های مختلف علمی با تبریز ابراز علاقه کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ' نورلان کوپوسینوف ' در حاشیه بازدید از نمایشگاه فوق و دیدار با مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، به توانایی ها و جذابیت های این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: یکی از شرکت های قزاقستان در طول همین نمایشگاه با شرکت های ایرانی تفاهم نامه همکاری امضا کرده که گامی مثبت و رو به جلو تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ماه دسامبر سالجاری میلادی نیز نشستی پزشکی در کشور قزاقستان برگزار می شود و از حضور ایران در این نشست خوشحال می شویم.
کوپوسینوف با ابراز علاقه مندی نسبت به تداوم همکاری ها با منطقه ویژه ربع رشیدی، گفت: پس از تشکیل پارک علم و فناوری و مرکز مبادلات بین المللی در حوزه فناوری در قزاقستان، ارتباطات خوبی با شهرهای ایران برقرار شده است.
به گزارش ایرنا، همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، تفاهم نامه همکاری بین منطقه ویژه ربع رشیدی و هیات فناوری قزاقستان به امضا رسید.
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه به فعالیت های فناورانه باید در بعد جهانی نگریست، اظهار کرد: علاقه مندیم در حوزه فناوری با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه همکاری کنیم.
علی جهانگیری افزود: امیدواریم سفر هیات قزاقی به تبریز نقطه آغازی برای شروع همکاری های فناورانه باشد.
وی اضافه کرد: در برخی کشورهای جهان سوم تفاهم نامه ای امضا می شود اما پیگیری و همکاری های بعدی انجام نمی شود، امیدوارم تفاهم نامه ای که امضا شد از این قسم نباشد و همکاری های خوبی در روزهای آتی بین این دو کشور انجام گیرد.
جهانگیری با بیان اینکه تبریز تاریخچه ای قوی در حوزه فناوری داشته، گفت: قرارگرفتن تبریز در مسیر جاده ابریشم نشان می دهد که تبریز سابقه ای قوی در حوزه تجارت و صنعت داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 500 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت می کند و بیش از 200 هزار نفر دانشجو و چهار هزار نفر هیات علمی در دانشگاه های استان به تحقیقات علمی می پردازند که حاکی از وجود پتانسیل بالا در بخش صنعت و دانشگاه در استان است.
جهانگیری با بیان اینکه در سه سال اخیر پلت فرم جدیدی تحت عنوان کریدورهای فناوری در ایران شکل گرفته است، گفت: پارک های علم و فناوری کشور به رغم تلاش زیاد محدود به یک وزارتخانه بوده اند اما این کریدورها یک سیستم فرادستی و فرا بخشی است که در حال حاضر در پنج استان کشور فعال بوده و اختیارات آن بسیار بیشتر از پارک های علم و فناوری است.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع ‌رشیدی از بیستم آبان ماه جاری دایر شده و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت و 28 رویداد فناورانه در حین برگزاری این نمایشگاه برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار:محمد عزیزی راد**
518/3038

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری گفت: اقتصاد دولتی؛ اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد؛ باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار مهم است این شرکت‌ها تأثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • وزیر دفاع وارد قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی