Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با اقدامات انجام شده امروز می توان گفت عرضه کالاهای قاچاق خوراکی و آشامیدنی در بیرجند به صفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری میر بعد از ظهر دوشنبه در کمیسیون هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: موضوع جلوگیری از قاچاق کالا به جد در استان پیگیری می شود و در حال حاضر بهترین وضعیت را در این زمینه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده عرضه برخی گروه های کالاهایی قاچاق در استان صفر شده است، بیان کرد: به عنوان مثال امسال عرضه باطری و میوه قاچاق در بیرجند گزارش نشده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه دوم امسال مبارزه با کالاهای قاچاق سلامت محور در دستور کار قرار گرفته است، عنوان داشت: در این ارتباط تاکنون جلسات متفاوتی با اصناف و اتحادیه های مربوطه برگزار شده است.

وی با اشاره به تشدید گشت های بازرسی از مهر ماه سال جاری برای کالاهای سلامت محور در سطح عرضه، افزود: امروز می توان گفت کالاهای قاچاق خوراکی و آشامیدنی در سطح عرضه به صفر رسیده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد با تشدید نظارت ها در سایر کالاهای سلامت محور قاچاق عرضه این کالاها در استان نیز تا پایان سال جاری به صفر برسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم انجام شد

سیاوش فولادی وندا گفت: از این تعداد بازرسی، ۱۹۸ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۱۹ هزار میلیارد ریال شده که تمامی آنها برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی گردیده‌است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: در همین خصوص تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۳ درصد، تعداد پرونده‌ها ۲۳۵ درصد و مقدار ارزش ریالی کشفیات ۲هزار و ۱۷۳ درصد افزایش داشته‌است.

او ادامه داد: در این مدت کالا‌هایی همچون دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، نهاده دامی، کاغذ، کالا‌های الکترونیکی، تلفن همراه، تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شد.

فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این اداره کل تعداد ۲ هزار و ۲۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش داده و ۴۵۵ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.

در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.

گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع بسیار مهمی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع مورد نظر توسط بازرسان بررسی شود.

به طور کلی اصناف فعال در قم، تعامل مثبت و همکاری بسیار خوبی با مدیران بخش‌های اجرایی استان برای مدیریت هرچه بهتر بازار و تامین نیاز‌های مردم دارند و قم در زمینه فعالیت‌های صنفی از استان‌های پیشگام کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استمرار توزیع کالاهای اساسی در بازار لرستان
  • ۱۱ هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق در قم انجام شد
  • خودروی قاچاق ۱۰ میلیارد تومانی در تهران
  • کشف خودروی قاچاق ۱۰ میلیارد تومانی در تهران
  • کشف ۱۰۰ میلیارد ریال داروی قاچاق از یک داروخانه
  • تشدید بازرسی از صنایع غذایی دزفول در ایام نوروز
  • تشدید طرح نظارت بر مواد غذایی پرمصرف در ایلام
  • نظارت تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی بر مراکز عرضه کالاهای اساسی
  • نظارت بر بازارهای شب عید در چهارمحال‌وبختیاری
  • نظارت بر بازارهای شب عید در خراسان شمالی