Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدصادق بیک‌پور، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور، با اشاره به تکلیف قانونی این کارگروه برای مواقع بحرانی، گفت: بر همین اساس و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از دقایق ابتدایی وقوع زلزله اقدامات اولیه انجام شد و تیم‌های پشتیبانی و فنی به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری جلسه ستاد بحران و پشتیبانی زلزله غرب کشور در وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: در این جلسه نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به همراه نمایندگان شرکت مخابرات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت حضور داشتند که وضعیت استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان در این جلسه بررسی شد.

بیک‌پور با بیان اینکه وضعیت ارتباطی استان‌های ایلام و کردستان طبق گزارشات دریافتی مناسب بود، تأکید کرد: با توجه به نزدیکی استان کرمانشاه به کانون زلزله بیشتر مشکلات مربوط به این استان بود که با حضور اپراتورها وضعیت ارتباطی شهرهای این استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما ایجاد ارتباطات پایدار در این مناطق است، اظهار داشت: ابنیه و سایت‌های مربوط به شبکه های ارتباطی آسیبی ندیده است و هم‌اکنون نیز از لحاظ ساختار شبکه ما هیچ مشکلی در مناطق زلزله زده نداریم.

رئیس کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور از ایجاد دو مشکل قطعی برق و حجم بالای ترافیک در ساعات اولیه زلزله خبر داد و گفت: حجم بالای ترافیک مکالمات در ساعت‌های اولیه وقوع زلزله باعث ایجاد اختلال‌هایی در شبکه شده بود که صبح امروز این مشکل نیز مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: مشکل قطعی برق نیز با ارسال ژنراتورهایی از استان‌های همجوار و تهران تا حدود بسیاری مرتفع شده و تعدادی از سایت‌ها با اتصال موقت برق وارد مدار شدند و با رفع مشکل قطعی برق، سایت‌های شبکه تلفن همراه مناطق زلزله زده نیز وارد مدار می‌شود، البته آمارهای ارسالی، بهبود وضعیت را درسایت ها نشان می‌دهد.

بیک‌پور افزود: تمام تجهیزات پرتابلی که برای ایام اربعین در منطقه ایلام مستقر بود، با توجه به اتمام سفر زوار اربعین، از امروز به مناطق زلزله زده اعزام شده است تا پشتیبانی کاملی از شبکه ارتباطی در منطقه انجام شود و تیم‌های فنی به همراه تجهیزات در استان‌های کردستان و ایلام به عنوان استان معین استان کرمانشاه، در حال پشتیبانی هستند.

وی از ایجاد یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران در منطقه خبر داد و گفت: برای این منظور بالنی که در مرز مهران برای ارائه سرویس‌های ارتباطی مستقر شده بود به منطقه اعزام شده است و به زودی به وسیله این بالن یک ارتباط پایدار برای مدیریت بحران در منطقه ایجاد می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از وقوع این زلزله تمام امکانات و تجهیزات خود را برای رفع مشکلات احتمالی بسیج کرده و اقدامات خود را از همان دقایق ابتدایی این بحران آغاز کرده است.

بیک‌پور با اشاره به همکاری اپراتورها در زمینه ایجاد تعادل در تنظیم ترافیک مکالمات منطقه، خاطرنشان کرد: ایرانسل تمامی تماس‌های درون شبکه‌ای خود را تا ساعت 24 امشب در دو استان ایلام و کرمانشاه رایگان اعلام کرد و همچنین رایتل نیز تماس‌های درون شبکه خود را در استان‌های ایلام، کرمانشاه و کردستان تا یک هفته رایگان اعلام کرده است و همراه اول نیز مکالمه درون شبکه خود را از ساعت 12 ظهر امروز به مدت 24 ساعت در مناطق زلزله زده استان‌های کرمانشاه و ایلام به صورت رایگان اعلام کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۹۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌‌های 5 و 6 مگاهرتز را ندارند. به عبارتی تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌‌کنند نهایت 500 هزار نفر است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرادادهایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت. چراکه رضایت مردم در اولویت ما است.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیازهای کشور در سال 1403 تامین شود. لازم به ذکر است که مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است. 

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • تداوم پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان
  • پایداری ارتباطات مخابراتی خوزستان با وجود بارندگی‌های اخیر
  • جلوگیری از خسارت سیل با تجهیزات بسیج سازندگی در مختاران
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد