Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم – رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از اعزام تیم فنی و مهندسی به منظور بررسی ساخت‌وساز در شهرستان‌های زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، امین مقومی با ابراز تأسف از وقوع حادثه دلخراش و تأسف‌بار زلزله در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسیده زلزله ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ ریشتری در برخی از شهرهای غرب کشور از جمله کرمانشاه و سرپل ذهاب خسارات زیادی به ساختمان‌ها و ابنیه وارد کرده و تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند و شماری نیز مجروح شدند.

وی عنوان کرد: تیم فنی و تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به همراه گروه مستندساز به منظور بررسی آثار مخرب زلزله بر ساختمان‌های شهرهای زلزله دیده و آسیب‌شناسی ساخت‌وسازها به زودی عازم این مناطق می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ابراز داشت: با توجه به شدت وقوع زلزله و ریشتر بالای آن نمی‌توان بدون بررسی‌های فنی و مهندسی علت تخریب برخی از ساختمان‌ها را به دلیل بی‌کیفیت بودن آن‌ها عنوان کرد.

مقومی افزود: پس از بازدید گروه فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و بررسی‌هایی که از سوی مهندسان این تیم از مناطق زلزله زده صورت خواهد گرفت گزارشی در این زمینه آماده و در اختیار نهادهای مسئول و بخشی نیز به‌عنوان موارد آموزشی در اختیار مهندسان سازمان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین، با اشاره به اعزام تیمی از مهندسان عضو نظام مهندسی قم در زمان وقوع زلزله به بم ابراز داشت: در سال ۹۱ نیز تیم کارشناسی منتخب اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم به منظور بررسی شرایط ساخت‌وساز در شهرستان‌های زلزله زده آذربایجان شرقی به این مناطق اعزام شده بودند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در پایان بر لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها تأکید کرد و افزود: کشورمان بر روی گسل‌های فعال و خطرناکی قرار دارد و به همین دلیل توجه نسبت به رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای افزایش استحکام و ایمنی بناها ضرورت دارد تا در زمان وقوع چنین زمین لرزه‌هایی شاهد کمترین خسارات باشیم.

true برچسب ها : امین مقومی زلزله کرمانشاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900270

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه