Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@23:11:38 GMT

دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۱۹۳

دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مدیران اختیارات قانونی و نیروی کافی دارند و براساس ضابطه جلو بروند و هرکسی سازمان خودش را حفظ کند؛ کار دستگاه قضایی تکلیف های اجرایی مسئولان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، حجت الاسلام علی مظفری ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگستری تربت جام که در سالن شهید صامعی برگزار شد با اشاره به جایگاه مدیریت در نظام اسلامی گفت: مدیریت در نظام اسلامی امانت است و تلاش حوزه قضایی بر کوتاه کردن دوران مدیریت و جابجایی مدیران را باعث پیشرفت می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به شاخصه های مدیریت در نظام اسلامی افزود:  مدیریت در نظام اسلامی یک تلکیف است و هیچ کسی حقی بر این نظام ندارد و مدیر بداند نظام متکی به خدا می باشد ومدیر که توانایی ندارد شرعا حرام است که در مسئولیت باقی بماند.

 

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی بدون همکاری و همدلی سایر مدیران موفق نخواهد بود و مردم مطمئن باشند در حفظ حقوق عامه از تمام ظرفیت ها استفاده و کمک خواهیم گرفت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تولید پرونده های بسیار در دستگاه قضایی بیان داشت: بخش زیادی از این پرونده ها مربوط به دستگاه های دولتی است که باید مشکلات اداری آنان حل شود تا از ایجاد شکایت کاسته و در دستگاه قضایی تولید پرونده صورت نپذیرد.

 

حجت الاسلام مظفری عنوان کرد: مدیریت برای کسب قدرت در حاکمیت نیست و وظیفه همه مدیران خدمت رسانی به صاحبان اصلی نظام که مردم هستند می باشد و دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست.

 

وی تاکید کرد: مدیران اختیارات قانونی و نیروی کافی دارند و براساس ضابطه جلو بروند و هرکسی سازمان خودش را حفظ کند خیلی از پرونده ایجاد نمی شود و هر مدیر در حوزه کاری به دستگاه قضایی ارجاع دهد پس از تشکیل پرونده برای متخلف مدیر آن دستگاه هم مورد بررسی قرار می گیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به امنیت منطقه یادآورشد: یکی از اساسی ترین مسائل روز وحدت و همدلی بین مردم ومسئولان است که در این منطقه مرزی و تلفیقی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و بدانیم دشمن از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه اساس نظام را هدف می گیرد.

 

حجت الاسلام مظفری ابرازداشت: امنیت پایداری که در منطقه مرزی تربت جام حاکم است نتیجه همدلی ووحدت شیعه واهل سنت است که باید آن راحفظ و ارتقا دهیم.

 

وی با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی گفت: یکی از مشکلات جدی ازدیاد و طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها در قوه قضایی مربوط نقص قوانین است که به شدت احتیاج به اصلاح دارد و نمایندگان با تصویب قانون مناسب و بجا دستگاه عدالت را حمایت نمایند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: اولویت نمایندگان در تصویب قانون داشتن نگاه ملی، مردمی، مصلحت نظام و جامعه باشد زیرا اکثر قوانین آزمایشی و موقتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد

 

 

 

 

دادستان کرمان تأکید کرد: نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود و مدیران این دفاتر باید نارسایی‌های موجود در ارائه خدمت به مراجعان را برطرف  کنند. 

دادستان کرمان در نشست تخصصی با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که به منظور هم‌اندیشی و ارائه راهکار‌های مفید و سازنده در حوزه خدمات قضایی و بررسی مسائل و مشکلات آن و با حضور معاونین دادستانی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک در سطح استان از دانش حقوقی و تجربه کاری مرتبط برخوردارند، ایرادات و نواقص موجود را متذکر و پیشنهادات و راهکار‌های رفع آنها را بیان کرد. 

مهدی بخشی با تأکید بر اینکه اولین مواجهه مردم با دستگاه قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود و نظارت بر طرح دعاوی صحیح ضرورت دارد گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید تلاش کنند با انجام صحیح وظایف خود در کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان نقش سازنده‌ای داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و الکترونیکی شدن اقدامات و فرایندها، لذا نقش مهم و اثرگذار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از پیش احساس می‌شود لذا تمام تلاش خود را جهت انجام بدون نقص تمامی مراحل قضایی از آغاز تشکیل پرونده گرفته تا رسیدگی‌های قضایی، ارسال مکاتبات و لوایح اصحاب پرونده  را به کار گیرند. 

 

این مقام عالی قضایی در استان افزود: در برخی موارد گزارش می‌شود در فرایند اقدامات این دفاتر به دلیل عدم اشراف کافی شخص کاربر، نواقصی شکل می‌گیرد وسبب تاخیر و بروز اطاله در امورات مراجعان می‌گردد که تأکید می‌شود منشأ شکل‌گیری این نواقص و اشکالات شناسایی و رفع شوند. 

وی توجه مدیران و کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صلاحیت مراجع در ارسال پرونده‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی را مهم برشمرد و اظهار کرد: از آنجا که مدیران این دفاتر ابلاغ "صلح یاری" دارند می‌توانند از این ظرفیت جهت اصلاح ذات البین اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد