Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:14:35 GMT

دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۱۹۳

دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مدیران اختیارات قانونی و نیروی کافی دارند و براساس ضابطه جلو بروند و هرکسی سازمان خودش را حفظ کند؛ کار دستگاه قضایی تکلیف های اجرایی مسئولان نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، حجت الاسلام علی مظفری ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس دادگستری تربت جام که در سالن شهید صامعی برگزار شد با اشاره به جایگاه مدیریت در نظام اسلامی گفت: مدیریت در نظام اسلامی امانت است و تلاش حوزه قضایی بر کوتاه کردن دوران مدیریت و جابجایی مدیران را باعث پیشرفت می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به شاخصه های مدیریت در نظام اسلامی افزود:  مدیریت در نظام اسلامی یک تلکیف است و هیچ کسی حقی بر این نظام ندارد و مدیر بداند نظام متکی به خدا می باشد ومدیر که توانایی ندارد شرعا حرام است که در مسئولیت باقی بماند.

 

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی بدون همکاری و همدلی سایر مدیران موفق نخواهد بود و مردم مطمئن باشند در حفظ حقوق عامه از تمام ظرفیت ها استفاده و کمک خواهیم گرفت.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تولید پرونده های بسیار در دستگاه قضایی بیان داشت: بخش زیادی از این پرونده ها مربوط به دستگاه های دولتی است که باید مشکلات اداری آنان حل شود تا از ایجاد شکایت کاسته و در دستگاه قضایی تولید پرونده صورت نپذیرد.

 

حجت الاسلام مظفری عنوان کرد: مدیریت برای کسب قدرت در حاکمیت نیست و وظیفه همه مدیران خدمت رسانی به صاحبان اصلی نظام که مردم هستند می باشد و دستگاه قضایی متکلف کارهای اجرایی مسئولان نیست.

 

وی تاکید کرد: مدیران اختیارات قانونی و نیروی کافی دارند و براساس ضابطه جلو بروند و هرکسی سازمان خودش را حفظ کند خیلی از پرونده ایجاد نمی شود و هر مدیر در حوزه کاری به دستگاه قضایی ارجاع دهد پس از تشکیل پرونده برای متخلف مدیر آن دستگاه هم مورد بررسی قرار می گیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به امنیت منطقه یادآورشد: یکی از اساسی ترین مسائل روز وحدت و همدلی بین مردم ومسئولان است که در این منطقه مرزی و تلفیقی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد و بدانیم دشمن از طریق ایجاد اختلاف و تفرقه اساس نظام را هدف می گیرد.

 

حجت الاسلام مظفری ابرازداشت: امنیت پایداری که در منطقه مرزی تربت جام حاکم است نتیجه همدلی ووحدت شیعه واهل سنت است که باید آن راحفظ و ارتقا دهیم.

 

وی با اشاره به مشکلات دستگاه قضایی گفت: یکی از مشکلات جدی ازدیاد و طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها در قوه قضایی مربوط نقص قوانین است که به شدت احتیاج به اصلاح دارد و نمایندگان با تصویب قانون مناسب و بجا دستگاه عدالت را حمایت نمایند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: اولویت نمایندگان در تصویب قانون داشتن نگاه ملی، مردمی، مصلحت نظام و جامعه باشد زیرا اکثر قوانین آزمایشی و موقتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری استان بر اهمیت وضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی در دادگستری استان تاکید کرد وگفت: در راستای نیل به اهداف سند تحول قضائی فرایند به رسیدگی پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان و با دقت فراوان انجام شود.

پوریانی تصریح کرد: سند تحول قضائی وبرنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت مشخص برای هریک از مجریان تعیین ومراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای موضوعات و بندهای مختلف سند تحول قضائی دراستان باید دراسرع وقت فراهم وتبیین شود و مهم‌ترین واثربخش ترین راهکارهای سند تحول به صورت منظم در دستور کار هریک از مجریان ومعاونان قرار گیرد.

پوریانی به اهمیت ایجاد انگیزه درهمکاران قضائی واداری اشاره کرد وگفت: بی شک اجرای درست سند تحول نیازمند انگیزه وهمت همکاران دادگستری استان است براین اساس، توجه به همکاران و ایجاد انگیزه در آنان برای اجرای مسئولیت‌های محول شده در سند تحول ضروری است.

وی همچنین اهمیت همکاری وتعامل بخش‌های مختلف بدنه دستگاه قضائی در اجرایی شدن سند تحول را مورد تاکید قرار داد واظهار کرد: انجام هریک از تکالیف محول شده در سند تحول به عهده‌ی همه ما است و باید پاسخگوی تک تک بندهای مقرر در سند تحول باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: درحوزه های مختلف به ویژه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم باید ازدستگاه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی واجرایی مطالبه گری وازهمه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد تا دستگاه‌های مختلف به وظیفه خود به درستی عمل کنند ودرپی آن زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های مختلف در جامعه وتشکیل پرونده‌های مختلف شکل نگیرد.

پوریانی همچنین براهمیت اجرای احکام قضائی، تقویت جایگاه دادسرا، به کارگیری قضات شجاع، انقلابی ونترس دردادسراها، مدیریت درست پرونده‌های قضائی، اتخاذ راهکارهای مناسب درجهت کاهش اطاله دادرسی، رفع مشکلات مردم و همکاران قضائی تاکید کرد.

کد خبر 6086831

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود