Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهمیت و نیاز جدی به تجهیزات دید در شب و بالگردهای امدادی با قابلیت پرواز و عملیات شبانه در امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب را به وضوح شاهد هستیم.

زمان های طلایی (golden times) در بحث مدیریت بحران ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است که نقش حیاتی و به سزایی در کاهش آسیب و تلفات انسانی دارد.

بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه ها بالگردهای امدادی و هلیکوپترهای هوانیروز اولین پروازهای خود را صبح امروز و پس از روشنایی هوا به منطقه آغاز کرده و به کمک زلزله زدگان شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و این نشانگر از دست رفتن زمان و دقایق حیاتی امدادرسانی هوایی به مناطق زلزله زده به دلیل تاریکی و عدم امکان پروازهای امدادی در شب گذشته بوده است. اینجا بود که گفتگوی رسانه ای چندی پیش فرمانده هوانیروز ارتش را به یاد آوردم که در پاسخ به سوال خبرنگار که از او پرسیده بود:

 اهمیت سامانه دید در شب برای هوانیروز چقدر است؟

پاسخ داد:

 «سامانه دید در شب» ، از نان شب برای ما واجب‌تر است.

 آری؛ این کمبود و وجوب را مردم زلزله زده غرب کشور دیشب با تمام وجود خود حس کردند.

امشب صدای تیشه از بیستون نیامد

شاید به زیر آوار... فرهاد رفته باشد!

*تحلیلگر اقتصادی

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان

ایسنا/همدان در نخستین ساعات آغاز به‌کار ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد به‌زودی دو فروند بالگرد به استان همدان اضافه شود.

در راستای مذاکرات دوسویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات‌رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیروز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است اما برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات، افزوده شدن این دو فروند بالگرد می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • من خلبان نیستم رسکیومن ارتشم! از سرهنگ بازنشسته هوانیروز  ارتش تا عمو کاووس «نون خ»
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر