Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:38:48 GMT

۵ ویتامین موثر در بهبود سلامت پوست و مو

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۵۹۸۵

به گزارش آوای سلامت، این ویتامین را می توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات برگ دار تامین نمایید. تحقیقات آکادمی پوست آمریکا نشان داده استفاده از لوسیون های حاوی ویتامین آ بر روی پوست به کنترل شدن آکنه و کاهش چین و چروک کمک می کند.

اصول اولیه در مورد ویتامینها و نقش آنها در تامین سلامت پوست را نباید نادیده گرفت:

ویتامین آ: اگر پوست شما به سرعت خشک می شود، احتمالا دچار کمبود ویتامین آ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویتامین را می توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات برگ دار تامین نمایید. تحقیقات آکادمی پوست آمریکا نشان داده استفاده از لوسیون های حاوی ویتامین آ بر روی پوست به کنترل شدن آکنه و کاهش چین و چروک کمک می کند.

ویتامین ب کمپلکس: ویتامین ب کمپلکس حاوی بیوتن است. (بیوتن ماده شکل دهنده ناخن ها، پوست و سلولهای مو است.) کمبود ویتامین ب کمپلکس در رژیم غذایی، باعث ریزش مو می شود. کرم های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین های گروه ب، می توانند سلولها را هیدراته کرده و درخششی خاص به پوست بدهند. همچنین تحقیقات نشان داده که استفاده از این کرم ها خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

ویتامین ث: این ویتامین، به تولید کلاژن کمک میکند. کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارج سلولی جانوران، وجود دارد. این ماده فراوان ترین پروتئین بدن محسوب می گردد. پروتئین کلاژن به صورت رشته های کلاژن در همه انواع بافت همبند، ولی به میزان متفاوت یافت می شود.

ویتامین ای: برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج، که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می کند بلکه باعث می شود موهایی محکم تر با درخششی خاص را از آن خود کنید.

ویتامین کا: برای محو کردن تیرگی های پوست و چین و چروک ها به دنبال کرم های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم های غذایی حاوی ویتامین کا، به رفع کمبود این ویتامین کمک می کنند ولی بهترین راه برای تامین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم های حاوی ویتامین کا است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • خواص جکوزی برای پوست
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید