Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در هفته جاری به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهر دوشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص سفر وزیر امور خارجه به تاجیکستان و ازبکستان گفت: در اجلاس امنیتی ازبکستان که هفته گذشته به ابتکار دولت این کشور برگزار شد چگونگی توسعه آسیای مرکزی، مبارزه با تروریسم و نگرانی هایی که آسیای میانه را تهدید می کند از محورهای اصلی آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به استقبال شرکت کنندگان از سخنرانی وزیر امور خارجه در این اجلاس اشاره کرد و یادآور شد:در این سفر وزیر امور خارجه دو دیدار مهم با رییس جمهوری ازبکستان و وزیر خارجه این کشور انجام شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با یادآوری طرح طیف وسیعی از مسائل سیاسی و اقتصادی در جریان این دیدارها گفت: از طرف دولت ازبکستان اشتیاق خوبی برای همکاری با ایران وجود دارد و موضوعات متنوعی در این سفر مطرح و قرار است هیئت هایی طی چند ماه آینده در حوزه های تخصصی مبادله شود
قاسمی از دعوت رییس جمهوری ازبکستان از دکتر روحانی برای سفر به این کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد: زمینه لازم برای سفر فراهم و مسائلی که بر روی آنها تفاهم شده تبدیل به سند شود .
وی به دیدار محمد جواد ظریف با فدریکا موگرینی در حاشیه کنفرانس امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی اشاره کرد و یادآور شد:در این دیدار هم طرفین در خصوص برجام، روابط با اروپا و مسائل منطقه گفت و گوهای خوبی داشتند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: سفر به تاجیکستان هم بعد از کندی که درآمد و شدهای بین دو طرف وجود داشت انجام شد که دو دیدار با رییس جمهوری و وزیر خارجه این کشور برگزار شد .
قاسمی ادامه داد:در دیدار مفصلی که وزیر امور خارجه با رییس جمهوری این کشور داشت، مسائل و موضوعات مورد علاقه دو طرف با صراحت مطرح شد و در نهایت تفاهم نسبی در موضوعات سیاسی مطرح و قرار شد در این کشور نیز طی ماه های آینده برخی تبادلات را داشته باشیم و مسیر جدیدی را آغاز کنیم.
وی خاطر نشان کرد:هفته جاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست رضا اردکانیان وزیر نیرو در تاجیکستان برگزار می شود و ایشان احتمالا سه شنبه در دوشنبه خواهند بود.
وی برگزاری کمیسیون مشترک را گام بلندی برای تفاهمات بیشتر و همکاری های دوجانبه ذکر کرد و گفت این تفاهمات می تواند منتج به دیدار روسای جمهور دو کشور شود که تمایل به انجام آن در دو طرف وجود دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: با توجه به پیشینه های مشترک تاریخی و تمدنی دو طرف می توانند سطح تماس ها را به سطح مناسب تری ارتقا دهند و این هم می تواند پس از تبادل هیات ها انجام شود.

**با شک و تردید به رفتارهای رژیم صهیونیستی نگاه می کنیم
سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تحرکات رژیم صهیونیستی در کشورهای همسایه ایران و سفر هفته گذشته وزیر خارجه ارمنستان به اسرائیل اظهار کرد:هر آمد و شدی به معنی نزدیکی روابط نیست. ما از ابتدای استقلال ارمنستان روابط خوبی بااین کشور داشتیم و ارمنستان از همسایگانی است که ما کمترین مشکل را با آن داشته ایم .
قاسمی اضافه کرد:ارمنستان به هر حال سیاست های خود را دنبال می کند و ما در صدد تمایل چیزی به سایر کشورها نیستیم ولی قطعا با توجه به شناختی که از رژیم صهیونیستی داریم مطمئن هستیم که آنها این حرکات را برای توسعه و ثبات و امنیت منطقه انجام نمی دهند.
وی افزود: ما با شک و گمان به رفتارهای رژیم صهیونیستی نگاه می کنیم و به دوستان ارمنستانی هم – اگرچه آنها آگاهی لازم را دارند- توصیه می کنیم با دقت بیشتری به نگاه و رفتار رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز و آسیای میانه داشته باشند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال گفت:این هشیاری در طرف ارمنستانی وجود دارد و امیدواریم در مسیردرستی حرکت کند و احتیاط لازم را داشته باشد.
قاسمی تاکید کرد: ما کماکان روابط با همسایگان شمالی را خواهیم داشت و در موقع لزوم هم توصیه ها ی خود را به طرق مختلف به آنها منتقل خواهیم کرد.
وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره سفر هیاتی از اتحادیه اروپا به تهران گفت این سفر در نوع خودش سفر مهمی است این سفر اولین سفر نیست و آخرین هم نخواهد بود.مناسبات ما با اتحادیه اروپا از دیرباز مناسبات خوبی است و بعد از حل و فصل مسئله هسته ای فضای جدیدی در روابط دو طرف ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد:همکاری های ما هم با تک تک این کشورها و هم با اتحادیه اروپا برقرار است و این روند با درک و درایتی که در اروپا دیده می شود ادامه خواهد داشت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اروپا جایگاه خودش را در روابط خارجی ما دارد و ما اروپا را می بینیم و نقش اروپا برای ما مهم است و قرار نیست کشوری دیگر را جایگزین دیگران کنیم.خود اتحادیه اروپا برای ما اصالت دارد و همکاری های دو طرف در مسیر درست ادامه خواهد داشت.
ادامه دارد...
سیام**2021**1336
خبرنگار: داود مرادپور**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند