Web Analytics Made Easy - Statcounter

فوتبال یکی از رشته هایی بود که باید نشست تخصصی کمیته ملی المپیک با مسئولان آن در راستای بازی های آسیایی روز گذشته برگزار می شد اما این نشست به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک طی دو روز گذشته محل برگزاری نشست های تخصصی با فدراسیون های کاندیدای اعزام به بازی های آسیایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برنامه ریزی اولیه قرار بود یکی از نشست ها روز گذشته با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شود اما این نشست لغو شد. 

قرار بود نشست مشترک مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال  ساعت ۱۴ تا ۱۵ روز گذشته (دوشنبه) برگزار شود اما ظاهرا مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال قادر به شرکت در نشست در این زمان مقرر نبود. این در حالی است که کمیته ملی المپیک از دو هفته پیش برنامه نشست تخصصی با فدراسیون ها را نهایی کرده و آن را به فدراسیون های مربوطه اعلام کرده بود. با این حال تاج علاوه بر اینکه اعلام کرده بود به دلیل سفر خارج از کشور قادر به حضور در نشست نیست، تاکید داشت به اینکه حتما جلسه با حضور خودِ وی برگزار شود. 

بر این اساس کمیته ملی المپیک نشست تخصصی خود با فدراسیون فوتبال در زمان مقرر اولیه را لغو کرد. قرار است این نشسته صبح دوشنبه هفته آینده برگزار شود تا نتیجه آن برای ارائه در نشست ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی آماده شود.

به گزارش مهر، هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۷ مردادماه تا ۱۱ شهریورماه سال آینده به میزبانی اندونزی و در جاکارتا، پالمبانگ و چند حومه این دو شهر برگزار می شود. 

فوتبال در حالی در فهرست رشته های قطعی اعزام به این دوره بازی ها قرار گرفته که در دو دوره پیشین بازی های آسیایی (۲۰۱۰ گوانگژو و ۲۰۱۴ اینچئون) در کسب مدال ناکام بود. با این حال و با لحاظ کردن مدال آوری فوتبال در هفت دوره بازی های آسیایی، مسئولان کمیته ملی المپیک این رشته را جزو رشته های قطعی اعزام به اندونزی قرار داده اند. البته تاکید آنها بر این است که تیم فوتبال به لحاظ سنی و فنی به گونه ای برای دوره جدید بازی های آسیایی آماده شود که همین تیم بتواند در نهایت بعد از ۴۰ سال سهمیه بازی های المپیک را هم کسب کند. 

۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره ویک مدال برنز حاصل حضور فوتبال ایران در ادوار مختلف بازی های آسیایی است. تیم فوتبال ایران در اولین دوره بازی های آسیایی (۱۹۹۱ دهلی نو) و پنجمین دوره این بازی ها (۱۹۶۶ بانکوک) صاحب مدال نقره شد. چهار مدال طلا این تیم در بازی های ۱۹۷۴ تهران (هفتمین دوره)، ۱۹۹۰ پکن (یازدهمین دوره)، ۱۹۹۸ بانکوک (سیزدهمین دوره) و ۲۰۰۲ بوسان (چهاردهمین دوره) به دست آمد. در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ قطر هم فوتبال ایران صاحب مدال برنز شد. 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی

نابغه ورزشی مهابادی مبتلا به سندروم داون در بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنا فدراسیون جانبازان وتوان‌یابان قهرمانی کشور موفق به کسب سه مدال نقره شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های پاراشنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC برگزار شد.

این دوره از رقابت‌ها طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه در تهران برگزار و «شاهو محمدی» از شهرستان مهاباد به همراه تیم آذربایجان‌غربی در این مسابقات حضور داشت.

در این رقابت‌ها شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون در کلاس (S14) موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج به دست آمده توسط شرکت کنندگان این رقابت‌ها در جدول رنکینگ IPC به ثبت خواهد رسید.

این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر توانخواه نزدیک به سه هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

کد خبر 750480

دیگر خبرها

  • وحدانی: هزینه هنگفتی کردیم تا شمشیربازی مدال المپیک بگیرد/ نتایج بدی در سئول نگرفتیم
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • کسب سه مدال نقره رقابت‌های پاراشنا کشور توسط ورزشکار سندروم داون مهابادی