Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - یک میلیون یتیم حاصل جنگ در سوریه؛ سفر 20 فعال بخش های مختلف سوریه به ایران؛ امضای توافق سه جانبه ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه از سوی روسیه،آمریکا و اردن؛ آغاز مین روبی شهر تازه آزادشده البوکمال؛ کشته شدن غیرنظامیان در حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی به دیرالزور؛ محموله های غذایی ساکنان فوعه و کفریا هدف توپ های تروریست ها؛ ادعای بازگشت نیروهای حزب الله مستقر در عراق و سوریه به لبنان؛ و دفع حمله گروه تروریستی جبهه النصره به پایگاه های ارتش سوریه؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتشار گزارشی و تاکید بر یتیم شدن حدود یک میلیون کودک سوری در جنگ این کشور، تعداد یتیم ها در سوریه را یک فاجعه بزرگ انسانی دانست.
جمعیت سوریه پیش از آغاز جنگ تروریستی حدود 25 میلیون تن بود که یک سوم آن ها را کودکان تشکیل می دادند و براین اساس 10 درصد کودکان سوریه هم اکنون یک یا هر دو والدین خود را از دست داده اند.
صدها هزار کودک سوری در مناطق محاصره شده حضور دارند و حدود هشت هزار کودک بدون سرپرست از یک میلیون یتیم سوری، بدون همراهی اعضای خانواده خود به کشورهای اطراف مهاجرت کرده اند.

** رئیس دفتر نماینده مقام معظم رهبری در کشور سوریه از سفر مجموعه ای از شخصیت های فرهنگی، دینی، سیاسی و علمی کشور سوریه به ایران با هدف تقویت همکاری فرهنگی میان مسلمانان و به ویژه مردم دو کشور سوریه و ایران و هماهنگی نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور سوریه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن مسلمی گفت که هیاتی متشکل از معاون استاندار درعا، مدیر کل کشاورزی، مدیر کل آموزش و پرورش و مفتی اهل سنت استان درعا، برخی از سران و صاحب نفوذان قبائل بزرگ عرب و تعدادی دیگر از ائمه جمعه اهل سنت، مدیران، وکلاء، مهندسان و شماری از پزشکان دارو ساز و فعالان اقتصادی و کشاورزی سوریه قرار است با شخصیت های سیاسی، دینی، علمی، کشوری و لشکری ایران دیدار و از شهرهای قم و مشهد و توسعه امکانات موجود در این دو شهر مقدس و حرم های شریف آن نیز بازدید داشته باشند.

** محمد المومنی سخنگوی دولت اردن امروز با اعلام خبر امضای توافق سه جانبه بین اردن، روسیه و آمریکا برای ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه در امان، از توافق فوق به عنوان گام مهمی در راستای تلاش های سه جانبه مشترک برای متوقف کردن خشونت ها در سوریه و ایجاد شرایط مناسب برای حل و فصل سیاسی بحران در این منطقه یاد کرد.
به گفته وی، توافق جدید از اقداماتی که سه کشور در راستای توافق آتش بس در مناطق مورد توافق در جنوب غرب سوریه در 7 ژوئن 2017 اتخاذ کردند و اجرای آن از 9 نوامبر جاری (18 ابان) آغاز شد، حمایت می کند.

** ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد که نیروهای واحد مین یاب روسیه مین روبی شهر البوکمال را آغاز کرده اند.
این شهر در جنوب استان دیرالزور به عنوان آخرین پایگاه بزرگ داعش، چهارشنبه گذشته توسط ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت آزاد شد.

** خبرگزاری رسمی سوریه بامداد امروز گزارش داد که در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به یک خودرو امدادگران در منطقه تل الشایر در حومه دیرالزور واقع در شرق سوریه 10 غیرنظامی کشته شدند.
این نخستین بار نیست که حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا، تلفات جانی زیادی برجای می گذارد، این ائتلاف خودخوانده در مهرماه گذشته در حمله به حومه جنوبی حسکه در شمال شرق سوریه، 15 غیر نظامی را کشت.

** آمریکا و چند کشور همپیمانش، از ماه آگوست (مرداد 93) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به ائتلافی ضد داعش را تشکیل داد.
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده است.

** تروریست های مستقر در شهرک بنش در جنوب شرق فوعه، محموله های غذایی پرتاب شده برای ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه را با شلیک توپ 23 میلیمتری در آسمان به آتش کشیدند.

** دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست ها درآمد و از آن زمان هر روز هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.
کمک های غذایی محدود به ده ها هزار ساکن این دو شهرک نیز از طریق چتر انجام می شود و مردم در این دو شهرک از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند.

** روزنامه ینی شفق ترکیه با اشاره به آمادگی اسراییل برای حمله هوایی و زمینی به حزب الله لبنان پس از استعفای مشکوک سعد حریری از مقام نخست وزیری، مدعی بازگشت 25 هزار تن از نیروهای حزب الله و سایر گروه های شیعی از طریق کریدور مرزی هوموس ـ کوسایر ـ شام ـ عرسال به بیروت برای مقابله با این حمله احتمالی شد.
به نوشته این رسانه، همزمان با سخنان سید حسن نصرالله، جنگنده های اسراییل در مرزهای لبنان بارها خطوط هوایی مرزی را نقض کردنده اند و جنگنده های عربستان سعودی از حمله اسراییل به لبنان پشتیبانی خواهند کرد و اردن نیز کریدور هوایی منتهی به لبنان را در اختیار اسراییل قرار می دهد.

** یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه یورش گسترده گروه تروریستی جبهه النصره به مقرهای خود در اطراف نیروگاه برق محرده در شمال شهر حماه را دفع کردند.
در مرز استان های حماه و ادلب تروریست های وابسته به جبهه النصره فعالیت می کنند که بیشتر آن ها از اتباع کشورهای خارجی هستند که از راه ترکیه وارد سوریه شده اند.
خاورم**7074**3404**خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان