Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير کشور گفت: اگر نشت گيري ها به پايان رسيده گازرسانى انجام شود و با تامين برق از طريق ژنراتورها نانوايى ها پخت نان را شروع کنند.بالگردها از صبح زود به منطقه آمدند که از اين طريق در بحث امداد رساني به مصدومين کار بزرگي انجام شد
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور دوشنبه شب در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان کرمانشاه ضمن عرض تسليت به بازماندگان زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: زلزله کرمانشاه حادثه بسيار غم بار و سنگيني بود زيرا در اين ارتباط حدود 1900 روستا و 7 شهرستان آسيب ديدند که به لحاظ جغرافيايي اين زلزله دامنه وسيعي داشت و چون شب اين اتفاق رخ داده مسئولان و دوستان تا حدي که مي شد، امکانات و نيرو ارسال کردند اما به لحاظ هوايي در شب مشکلاتي وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بالگردها از صبح زود به منطقه آمدند که از اين طريق در بحث امداد رساني به مصدومين کار بزرگي انجام شد و با به کار گيري ظرفيت هاي دستگاه هاي مختلف در زمينه رسيدگي به مصدومان موفق تر بوديم چرا که اول جان مردم براي ما مهم است زيرا بايد تلاش کنيم که هزينه هاي جاني را ابتدا کم کنيم.
وزير کشور با اشاره به پيام مقام معظم رهبري اظهار داشت: ايشان به تمامي دستگاه ها دستورات لازم را داده اند و اولويت اول را جان مردم مشخص کردند، رئيس جمهور محترم نيز از لحظات ابتدايي دستور به تشکيل جلسه براي بررسي ابعاد اين حادثه را دادند که اين کار انجام شد.
رحماني فضلي با اشاره به اينکه همه عزيزان از جمله ارتش، سپاه، بسيج، هلال احمر، نمايندگان، استانداران، وزير بهداشت، وزير راه و شهرسازي و .. پاي کار بودند افزود: ابعاد حادثه بسيار وسيع است و ما بايد ابتدا مردم را آرام کنيم و به آنها اميد و اطميناني بدهيم، مسيري را که امروز از سر پل ذهاب امديم ديديم که بسياري از روستاها آسيب جدي ديدند.
وي تاکيد کرد: امروز اول صبح به آقاي استاندار گفتم که هر فرماندار در حوزه خودش به علاوه دهياران و بخشداران اولين وظيفه شان اين است که به تمامي روستاها سرکشي کرده و يک برآورد دقيق از ميزان خسارت ها و نياز هايي که در اين مقطع لازم است، انجام دهند تا ما بتوانيم يک برنامه ريزي جدي اي داشته باشيم.
وزير کشور با تاکيد بر لزوم توزيع چادر بيشتر در مناطق زلزله زده گفت: طي تماسي با تهران گفتم که 20 هزار چادر آماده کرده و ارسال کنند و هرآنچه در انبارها وجود دارد در استان هاي مجاور دستور بدهيد که بياورند چراکه توزيع آن بسيار مهم است و اولويت اول آنهايي هستند که خانه هايشان خراب شده است اما بايد همه چادر بدهيد، رئيس جمهور محترم نيز عصر امروز در تماس تلفني تاکيد کردند بحث چادر و آب بسيار مهم است.
رحماني فضلي يادآور شد: مسئله آب بايد حل شود و قطعي آب 48 ساعت اصلا براي ما قابل قبول نيست، آب معدني حتما به ميزان کافي بايد تدارک ديده شود، اگر مکفي نيست دستور بدهيد از استان هاي مجاور ارسال کنند .
وي تاکيد کرد: براي انتقال آب 20 يا 30 تانکر جوابگو نيست بنابراين بايد مسئله آب مردم که يک نياز اوليه مي باشد حل شود و متولي آن وزارت نيرو است همچنين تعدادي از روستاها با قطعي برق مواجه هستند که تا فردا بايد اين مشکل برطرف شود.
وزير کشور ادامه داد: مردم عزيز که در طول مسير پل ذهاب از انها دل جويي مي کرديم درخواست غذاي گرم نداشتند اما مي گفتند که نان ، خرما و... توزيع شود چراکه وقتي تنور کار نمي کند طبيعي است که ناني هم نباشد که به آقاي استاندار گفتم به همه فرماندارها ابلاغ کنند اگر برق نيست با استفاده از ژنراتور نانوايي ها را به هر وضع و طريقي شده باز کنند و فردا صبح بايد نانوايي ها شروع به پخت نان کنند.
رحماني فضلي افزود: البته از استان هاي مجاور قرار است نان بفرستند و سازمان غلات نيز تعهد به اين موضوع کرد اما تا اين ها بخواهد توزيع شود وقت گير است بنابراين فردا صبح بخش نامه شده که نانوايي ها شروع به پخت کنند. در بحث گاز نيز اگر نشت گيري ها به پايان رسيده بايد گاز به لوله ها بازگردد.
رحمانى فضلي پيرامون وجود مشکلات در توزيع اقلام اظهار داشت: اين اشکالات در روز اول قابل قبول است اما از فردا قابل قبول نيست و بايد اين موضوع سازماندهي شود که در هر منطقه فرمانداران و معتمدين مردم امر توزيع را سازمان يافته انجام بدهند.
وزير کشور با تاکيد بر آرام سازي مردم گفت: مردم در عين خشمگيني و ناراحتي که عزيز از دست دادند و خانه هايشان خراب شده چيز زيادي از ما نمي خواهند، يک چادر مي خواهند که زن و بچه شان در آن بخوابند بنابراين حتي اگر جايي هم مردم عزيز ناراحت شدند، درشتي کردند ما نبايد به دل بگيريم و بايد براى حل مشکلات تلاش کنيم.
رحماني فضلي با بيان اينکه سرکشي به روستاها موضوع مهمي است اضافه کرد: از روستاها غفلت نکنيم، دسترسي به شهرهاي بزرگ راحت است اما روستا اينگونه نيست، برآورد خسارات نيز از موضوعاتي است که بنياد مسکن بايد آن را انجام دهد چراکه اسکان با چادر براي 5، 6 روز است بنابراين آنهايي که خانه هايشان تخريب شده، تعمير شده و يا آنهايي که در چادر هستند را به جاي مطمئن تري ببريم.
وي تاکيد کرد: بايد کميته اسکان تعيين تکليف لازم را انجام دهد همچنين آواربرداري ها بايد به سرعت انجام شود، من بسيار نگران بودم که زير اين آوار ها خدايي نکرده مردم باقيمانده باشند که گفته شد با اقدامات لازم و سوال ها از خانواده ها مطمئن شديم که در زير آوار ها کسي نيست.
وزير کشور در ادامه افزود: در حوزه بيماري ها به دقت بايد وزارت بهداشت کنترل لازم را به عمل آورد همچنين در حوزه تبليغات و اطلاع رساني بايد طرح مسئله شده و مشکلات منعکس گردد ولي فضا سازي به گونه اي نباشد که مردم نا اميد شده و فکر کنند اتفاقي نمي افتد، تبليغات و اطلاع رساني به گونه اي نباشد که موجب تهييج شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است

 سردار علی عظیمی در حاشیه بازدید از واحد‌های تکاوری عمار یگان ویژه پاسداران  اظهار کرد: ساختار عملیاتی یگان‌های تکاوری با دیگر واحد‌های نظامی و انتظامی کشور متفاوت است و با فراگیری آموزش‌های رزمی می‌توانند مأموریت‌های مهمی در منطقه کویر انجام داده و نقش بسزایی در مقابله با جرایم مختلف داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی بالای یگان‌های تکاوری در اجرای مأموریت‌های محوله، افزود: اقدامات مثبتی در راستای افزایش قدرت تحرک و آمادگی عملیاتی یگان‌های تکاوری سراسر کشور انجام شده و این امر مهم با همت فراتر از گذشته در دستور کار قرار دارد.

جانشین یگان‌های ویژه پاسداران فراجا گفت: یگان‌های تکاوری عاملی برای احساس آرامش خاطر و برگ زرینی در تأمین امنیت مناطق کویری هستند و با انجام مأموریت‌های تأثیرگذار در شرایط خاص همواره رشادت آفرینی می‌کنند و باعث افتخار یگان‌های ویژه فراجا هستند.

سردار عظیمی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت یگان‌های تکاوری، تأمین امنیت پایدار مناطق کویری است، یادآور شد: اقداماتی نظیر گشت‌های پروازی و استفاده از ریز پرنده‌ها برای اشرافیت بیشتر، گشت‌های خودرویی و موتوری مداوم، می‌تواند امنیت را برای ساکنان، مسافران و گردشگران فراهم کند و منطقه را برای جولان قاچاقچیان ناامن سازد.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات فرماندهی و کارکنان واحد‌های تکاوری عماریگان ویژه پاسداران استان سیستان وبلوچستان، خاطر نشان کرد: فراهم آوری تجهیزات به روز و مورد نیاز، تأمین نیروی انسانی، برطرف کردن مشکلات و معضلات پیش رو در این یگان مهم بسیار حائز اهمیت است که با برنامه ریزی‌های انجام شده و تدابیر سازمانی به زودی اهداف مورد نظر یگان‌های ویژه فراجا محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده