Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دهمین اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران، معاون اقتصادی وزیر صنعت با اشاره به امانت و سلامت اصناف اظهار داشت: اصناف دارای هویتی تاریخی و طولانی در کشور هستند و باید همه صنوف برای حفظ این هویت تلاش کنند.

حسن یونسی سینکی گفت: در مسائل حرفه‌ای مشکل از نحوه اجرا نیست بلکه نوع تفکر و نگاهی که برای حل مشکل در نظر گرفته می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور واسطه‌های متعدد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم برای اینکه یک کالا  به دست مصرف‌کننده برسد در برخی اوقات در 13 ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه مقداری به قیمت کالا افزوده می‌شود.

سینکی اضافه کرد: طولانی بودن این مسیر آفتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به حساب می‌آید و با وجود تدابیر اتخاذ شده هنوز این مسیر طولانی ادامه دارد.

وی ادامه داد: خود اصناف می‌توانند رفتارهایی اتخاذ کنند که کالای قاچاق در شبکه توزیع نفوذ نکنند تا به این ترتیب از تولید ملی حمایت شود.

وی با ابراز نگرانی از حیات اصناف خرد گفت: واحدهای صنفی امروز در معرض رفتارهای جدیدی قرار گرفته‌اند و معلوم نیست تا 10 سال دیگر وضعیت این واحدهای کوچک به چه شکل خواهد بود. امروز جایگاه اصناف خرد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ مشخص نیست در حالی که قرار بود این فروشگاه‌ها با مدیریت و سهامداری اصناف خرد شکل بگیرد. اصناف باید از فرصت‌های موجود استفاده کنند و توجه داشته باشند برای حفظ سهم خود در اقتصاد کشور تغییراتی اعمال کنند.

سینکی با بیان اینکه بانک‌ها نقش کمی در توسعه‌یافتگی واحدهای صنفی دارند گفت: در کشورهای توسعه یافته بانک‌ها در ایستگاه دوم کمک به واحدهای صنفی و تولیدی قرار دارند اما این نکته در ایران در ایستگاه سی و هفتم تا چهلم است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز باید تمام اصناف به این سمت بروند که چه مسئولیت‌هایی را می‌توانند از دولت دریافت کنند و خود آن را انجام بدهند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، محسن صیادی مدیر بازرسی نظارت اصناف خراسان رضوی گفت:در گشت‌های مشترک بازرسی نظارت اصناف با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های نظارتی، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۳۱ واحد صنفی پس از دریافت تذکرات متعددپلمب شدند.
او افزود: این واحد‌های صنفی علیرغم تعهد چندباره، متاسفانه باز هم به تخلفات خود ادامه دادند.
وی پرتکرارترین تخلفات را، کم فروشی، گران فروشی،  رعایت نکردن دستورالعملهاى بهداشتی، رعایت نشدن قوانین و مقررات نظام صنفی و عرضه خارج شبکه اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم