Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در گفت‌وگوى زنده با برنامه حالا خورشید اظهار کرد: از دقایق ابتدایی همکاران ستاد بحران چه ملی چه منطقه‌ای برای خدمت رسانی در محل حضور داشتند.

وی ادامه داد: مردم خوب ما علی‌رغم سختی‌ها بسیار باوقار و با متانت درخواست هایشان را پیگیری کرده و با مسئولین همکاری می کنند، اولین گام ما این بود که هزینه های جانی را پایین بیاوریم اما متاسفانه تا کنون 420 نفر جان خود را تز دست دادند و بیش از 4000 هزار نفر مصدوم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور تصریح کرد: البته برخی از این مصدومان سرپایی مداوا شده و یا به شهرهای دیگر منتقل شدند و با 30 بالگرد کادر وزارت بهداشت، هلال احمر از ساعات اولیه تلاش های بسیار خوبی کردند.

رحمانی فضلی افزود: آب و برق از اول حادثه قطع شد که اکنون 90 درصد آب و برق این مناطق وصل شده است و بریا برقراری گاز نیز ابتدا باید نشتی ها برطرف شود .

وی اضافه کرد: عده ای منازلشان خراب شده و عده ای دیگر هم به دلیل پس لرزه ها نمی توانند در خانه هایشان مستقر شوند در نتیجه مشکل چادر و پتو داشتیم که شب گذشته با همکاری هلال احمر چادرهاى بیشتری به منطقه رسید اما به هر ترتیب منطقه وسیع است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ارتش و سپاه هم درحال کمک رسانی هستند گفت: خدمات رسانی از 6 صبح روز گذشته شروع شده چرا که در ابتدا راه‌ها بسته بود و دوستان ما تا صبح در تلاش بودند که راه ها را باز کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما از روستاها و مناطق مختلف بازدید کردیم و پای مشکلات مردم نشستیم همچنین شب گذشته جلسه ستاد بود که موضوعات مور نظر صورت جلسه شد.

وی با بیان اینکه مشکل مهم مردم در این منطقه ساخت و ساز منازلشان هست که به خاطر زمستان این کار با سختی هایی مواجه خواهد شد، اظهار داشت: ان شاء الله با تصمیماتی که رئیس جمهور می گیرند بتوانیم دست به دست نیروهای دیگر مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر کشور با اشاره اولویت های امداد رسانی مردم به این مناطق افزود: چادر، پتو و آب‌های بسته بندی شده، نان و خرما بیشترین نیاز مردم این منطقه است که مردم به صورت خود جوش این اقلام را می فرستند.

وی تاکید کرد: شدت حادثه و توزیع جغرافیایی و اشکالاتی که وجود دارد به نحوی است که اگر عادی بود اسم آن را بحران نمی گذاشتند اما مردم ناراحت هستند زیرا فوتی دادند و تعدادی هم زخمی هستند که وارد کردن آنها در فضاهایی دیگر آنها را عصبانی می کند لذا باید با تلاش مشکلات آنها را حل کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی نیروها برای امدادرسانی به مردم زلزله زده بسیج شده اند گفت: مسافت ها طولانی و خسارات زیاد است که قطعا انتقاد به امداد رسانی ها وجود دارد اما این مسئله نباید موجب تصفیه حساب سیاسی و عقده گشایی شود لذا خوشبختانه مردم هم اینها را به خوبی تشخیص می دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زلزله سیرچ را لرزاند؛ اعزام ۲ تیم امدادونجات به منطقه
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است