Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- استاندار تهران با تاکید بر اینکه دولت با محدودیت منابع و امکانات مواجه است، گفت: اشتغال با حمایت بخش خصوصی و سرمایه گذاری محقق می شود و مسئولان باید در این بخش حامی باشند زیرا در هدررفت سرمایه ها مسئول هستند و نباید آنان را معطل گذاشت.

محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه که در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بخش توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور، مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و امروز وظیفه مسئولان است که به این مهم توجه ویژه داشته و در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز اگر کالاهای ایرانی مطلوب تولید و یا صادر نمی شود به معنای عدم توانایی نیست بلکه پرسه کاری سرمایه گذاران در ادارات طولانی است و یک طرح برای تصویب شدن حدود 4 سال طول می کشد و این موضوع موجب شده قیمت تمام شده بالا رفته و نوع کالا و محصول دیگر قابل رقابت نباشد.
استاندارتهران با تاکید براینکه این روند نتیجه ایی در تحقق اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت، صراحتا گفت: امروز اگر حرکتی در حوزه اشتغال نمی افتند به دلیل ندادن مجوز به موقع توسط مسئولان به سرمایه گذاران بخش خصوصی است؛ کار را معطل نکنیم و اگر انجام شدنی است، مجوز را صادر کنیم و اگر نمی شود، یک سال که گذشت نگویم نمی شود.
استاندار تهران ادامه داد: توسعه بخش کشاورزی و تولید قارچ و ... در بخش اشتغال خوب است ولی باید صنایع را راه انداخت و کارخانه ها را توسعه داد تا زمینه اشتغال افزایش یابد و بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل شود؛ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تولید داشته باشیم و این تولید در بازار داخلی و خارجی بازار داشته و به اهداف خود برسد.
مقیمی ادامه داد: اگر به سرمایه گذار کمک نکردیم، قطعا در عدم تحقق اقتصاد مقاومتی مقصر هستیم زیرا دولت با وجود محدودیت های منابع و امکانات امکان تحقق این مهم را ندارد و اگر بخش خصوصی نیز معطل شود چگونه می توان کشور را در این بخش حمایت کرد.
وی گفت: در گذشته کارهای بسیاری صورت گرفت و نتیجه آن ورشکستگی ها در موسسات بانکی شد و اگر از همان ابتدا ارزش افزوده ایجاد و از بخش خصوصی حمایت می کردیم امروز شاهد توسعه در این بخش بودیم.
استاندار تهران به پنجره واحد به عنوان یک تکلیف در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: قرار بود این طرح با حضور دستگاه های مختلف انجام شود تا سرمایه گذار در کمترین زمان جواب استعلام را دریافت کند ولی محقق نشد؛ حال امروز اگر متقاضی به ادارات می آید کار آنان را انجام دهیم و معطل نکنیم زیرا ما مسئول انجام کار هستیم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تولید باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: تامین نان مردم با اشتغال و اشتغال با سرمایه گذاری حل شود؛ باید همراه باشید و اگر نمی توانید جای را به کس دیگری واگذار کنیم.
لازم به ذکر است در ادامه این نشست، مشکلات و مطالبات 10 پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان فیروزکوه توسط مسئولان استان و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت در 4 نشست کارگروه مشترک استان و شهرستان، دیدار با خانواده شهدا و ملاقات مردمی و همچنین دیدار با نخبگان شهرستان و برگزاری نشست هم اندیشی با آنان از جمله برنامه های مقیمی در این شهرستان خواهد بود.
شهرستان فیروزکوه در منتهی‌الیه شمال شرقی استان تهران واقع شده ‌است.
این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به شهرستان سرخه در استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود می‌گردد. این شهرستان بر روی بخشی از سلسله جبال البرز مرکزی قرار گرفته‌است. فیروزکوه دارای دوبخش مرکزی و ارجمند است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: کار یک ارزش والاست و کارگر وقتی می‌گوید من کارگرم باید احساس غرور کند.

وی به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متاثر از نگاه و روی‌کرد کارگران است.

ی اضافه کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: به لطف شما کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و … گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در این نشست بود.

براساس این گزارش، با درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

???? شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

@ostandari_ilam

┄┄┅┅┅❅????????❅┅┅┅┄

????️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

????اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:

???? @IlamProvince_news :تلگرام

???? @ostandari_ilam :ایتا

???? @ostandariilam1: بله

کد خبر 6090313

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود