Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین- مسئول دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: ۸۵ درصد آب مصرفی در استان مرکزی از منابع زیرزمینی و ۱۵ درصد نیز از آب های سطحی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کریمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خمین در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: در استان مرکزی ۹۱ درصد از مصرف آب در بخش کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و خدمات و پنج درصد در بخش مصارف خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آبی شرکت آب منطقه ای مرکزی ادامه داد: ۲۲۸ میلیون مترمکعب در استان مرکزی کسری مخازن آب وجود دارد و سالانه ۳۵ سانتی متر در استان شاهد افت منابع آب زیرزمینی هستیم.

کریمی بیان کرد: در شهرستان خمین نیز  ۱۹۵ میلیون مترمکعب کسری مخازن آب وجود دارد و افت مخازن آب در این شهرستان سالیانه ۴۸ سانتی متر می باشد که بهره برداری از چاه های غیر مجاز به این کسری دامن زده است.

مسئول دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آبی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی ده هزار و ۵۰۰ حلقه چاه مجاز و دو هزار و ۷۰۰حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که در راستای تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز اقدامات بسیاری با همکاری دستگاه های مربوط در حال اجرا است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خمین نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ درصد از کل منابع آب شهرستان خمین خشک شده است.

احمدرضا جعفری ادامه داد: ۷۹ حلقه چاه عمیق، ۱۴۷ حلقه چاه نیمه عمیق، ۱۰۷ رشته قنات، ۱۷ دهنه چشمه و شش بند خاکی در خمین به طور کامل خشک شده است.

وی بیان کرد: مهمترین مولفه اقتصاد شهرستان خمین کشاورزی است و مهمترین نیاز کشاورزی آب است که بهره برداری صحیح و علمی از منابع آبی می تواند بسیاری از مشکلات در این حوزه را رفع کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خمین تصریح کرد: استفاده از طرح آبیاری نوین در شهرستان خمین، در هر هکتار زمین موجب صرفه جویی سالانه چهار هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور