Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 200 لیتر آب کشاورزی از چشمه بهشت آباد به دشت یکهزارهکتاری اردل خبر داد.

ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح بزرگ ملی افزون بر 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی تعداد بهره برداران این طرح را بیش از یکهزار نفر اعلام کرد و افزود: با اجرا و تکمیل این طرح، تحولی بزرگ در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ضمن برشمردن اهمیت اجرای این پروژه در راستای افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی و اشتغالزایی در بخش کشاورزی گفت: درحال حاضر از محل
'تنگ درکش ورکش' از طریق لوله گذاری انتقال آب اجرا و عملیاتی خواهد شد.
وی بخش عمده دشت اردل را اراضی زراعی عنوان کرد و گفت: با انتقال آب به منطقه، اجرای آبیاری نوین قطره ای در باغات منطقه و آبیاری تحت فشار در مزرع در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد.
غریب تصریح کرد: تاکنون تجهیز 1500 هکتار اراضی کشاورزی اردل به سیستم آبیاری نوین در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده و حدود 3 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان قابلیت اجرای طرح سیستم آبیاری نوین را دارد.
وی گفت: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود.
وی با اشاره به تجهیز 43 درصد از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
غریب با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان را برای کشاورزان فراهم کرد.
بنابراین گزارش، گندم، جو، حبوبات، سیب زمینی و برنج از جمله مهم ترین محصولات کشاورزی قابل کشت در شهرستان اردل هستند.
به گزارش ایرنا، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در این استان تولید می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ صالح محمدی با اشاره به پرداخت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به ۷۸۰ نفر از کشاورزان گیلانی خبر داد و گفت: این تسهیلات برای خرید ابزارآلات کشاورزی شامل تیلر، نشاکار، کمباین، تراکتور، پمپ آب و دستگاه وجین هزینه شده است.
وی با اشاره به اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومانی گیلان در بخش مکانیزاسیون در سال ۱۴۰۲ افزود: به دلیل مشکل در سامانه سمات بانک کشاورزی این میزان اعتبار کامل به استان تخصیص نیافت. 
 رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: اعتبار ویژه مکانیزاسیون امسال ۲۴۰ میلیارد تومان است که پس از هماهنگی با مدیریت شعب بانک کشاورزی، توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • ۲۰ هزار تن کلزا در دهلران برداشت شد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • اختصاص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی به گیلان
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم