Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:41:35 GMT

دستگیری 2 قاچاقچی حرفه ای چوب های جنگلی در آمل

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۵۷۳۳

دستگیری 2 قاچاقچی حرفه ای چوب های جنگلی در آمل

ساری - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت که 2 نفر از اعضای اصلی قاچاق چوب در این شهرستان که فعالیت گسترده ای در خارج کردن چوب گونه های باارزش جنگلی به خارج از شهرستان و فروش در بازار آزاد داشتند ، دستگیر شدند .

نعمت الله کوهستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از قاچاقچیان سه دستگاه خودرو نیسان حامل پنج متر مکعب چوب جنگلی از گونه های ' توسکا ' و ' راش ' به همراه یک دستگاه سواری پژو کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام این که این افراد عضو باندهای فعال و پرکار قاچاق چوب در شهرستان هستند ، گفت که خودروهای حامل چوب این افراد با حضور بموقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و ماموران انتظامی با همراه داشتن حکم دادستانی توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با تاکید بر این که تلاش برای شناسایی چند عضو دیگر باند قاچاق چوب ادامه دارد ، افزود : قاچاقچیان از مسیرهای جنگلی قصد داشتند چوب های قاچاق را به تهران انتقال دهند.
وی ارزش چوب کشف شده را بیش از 100میلیون ریال اعلام و ادامه داد : برای متهمان نیز پرونده تخلفاتی تشکیل وبه مراجع قضائی تحویل داده شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی آمل به قاچاقچیان چوب هشدار داد : ماموران جنگل بانی در بیشتر نقاط این شهرستان حضور دائمی دارند و منطقه را برای قاچاقیان عرصه های منابع طبیعی را ناامن خواهند کرد.
وی بر ضرورت مشارکت و اطلاع رسانی مردم برای برخورد با قاچاقچیان چوب تاکید کرد و گفت : حفظ و حراست از عرصه های طبیعی تنها با مشارکت مردم امکان پذیر ومحقق خواهد شد و مردم نباید نقش خود را در این زمینه دست کم بگیرند.
80 هزار هکتار جنگل و 120 هزار هکتار مرتع در حوزه استحفاظی شهرستان آمل وجود دارد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان