Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-30@05:15:04 GMT

غارت اقلام امدادی زلزله زدگان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۵۸۰۶

غارت اقلام امدادی زلزله زدگان

رویداد۲۴-یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها با اشاره به بازدیدش از روند امدادرسانی مناطق زلزله‌زده اسلام آباد غرب و سر پل ذهاب گفت که در حال حاضر بی نظمی در توزیع اقلام و نیازهای اولیه دیده می‌شود و در این میان گروه‌هایی که نیازی نیز ندارند، به غارت اقلام امدادی می‌پردازند.
احمد علیرضا بیگی، اظهار کرد: بنده به همراه آقای محمودی شاه نشین روز گذشته و براساس ماموریت رئیس مجلس به مناطق زلزله‌زده رفتیم تا در جریان روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان بازدیدی قرار گیریم که از دو شهر اسلام آباد غرب و سر پل ذهاب بازدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: بیشتر خسارات ناشی از زلزله در سر پل ذهاب و اسلام آباد غرب محدود به چند واحد مسکن مهر و بیمارستان اسلام آباد غرب بود. بیمارستانی که بایستی در زمان وقوع حادثه حامی مردم می‌شد، به دلیل نداشتن استحکام لازم تخریب شد و مجروحین و حادثه دیدگان به بیمارستان کرمانشاه انتقال پیدا کردند.
علیرضا بیگی با بیان اینکه بیشترین خرابی و ویرانی ناشی از زلزله در شهر سر پل ذهاب رخ داده است گفت که تمرکز تمام فعالیت‌های عمرانی برای امداد و نجات در این شهر است. با وجودی که دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام وظیفه هسنتند اما بی‌نظمی در توزیع اقلام و نیازهای اولیه به خصوص اسکان اضطراری دیده می‌شود.
وی افزود: در این بین گروه‌هایی که شاید نیاز به اقلام امدادی و اولیه نداشته باشند به غارت این اقلام می‌پردازند. انتظار می‌رود مدیران دقیق‌تر و منظم‌تر اقلام را به مردم نیازمند آن هم به صورت اضطراری و فوری برسانند.
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها با بیان اینکه اکنون در مرحله اسکان اضطراری زلزله‌زدگان هستیم، افزود: امداد و نجات خاتمه یافته و آسیب دیدگان و مجروحان به مراکز درمانی فرستاده شده‌اند. با توجه به قرار گرفتن در مرحله اسکان اضطراری انتظار می‌رود که هرچه سریعتر اقلام مورد نیاز یعنی چادر، پتو و مواد خوراکی به زلزله‌زدگان رسانده شود. موضوعی که نیازمند مشارکت همگانی مردم است؛ چون اقدامات دستگاه‌های دولتی و هلال احمر به تنهایی نمی‌توانند این مرحله به سرانجام برسانند.
علیرضا بیگی افزود: مردم زلزله‌زده شب گذشته در سرما و بدون سرپناه موقت گذراندند؛ ادامه این روند امکان‌پذیر نیست. باید هرچه سریعتر اقلام امدادی و اسکان اضطراری به آنها رسانده شود البته کمپ‌هایی در حال استقرار است که امید است تا قبل از رسیدن شب تعیین تکلیف شوند.وی با اشاره به استقرار مراکز امدادی سپاه گفت: با توجه به اینکه مراکز امدادی به دلیل تخریب نمی‌توانند پاسخگوی زلزله‌زدگان و مجروحان باشند کمپ‌های امدادی اضطراری سپاه مستقر شده و در حال آواربرداری است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر