Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@16:36:59 GMT

25 درصد واحدهای صنعتی و 50 درصد معادن کاشمر تعطیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۳۹۱۵

25 درصد واحدهای صنعتی و 50 درصد معادن کاشمر تعطیل هستند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر از تعطیلی 25 درصد واحدهای صنعتی و نیمی از معادن کاشمر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد خزاعی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: از آنجا که مردم کاشمر برای گرفتن مجوزهای صنعتی با مشکل مواجه هستند و باید رفت و آمدهای متعددی بین کاشمر و مشهد داشته باشند لذا ما درخواست تفویض اختیارات از استان به شهرستان کرده‌ایم که این اختیارات را به ما بدهند تا همشهریان برای یک جواز تأسیس، تمدید، تغییر نام، اصلاحیه، پروانه بهره‌برداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. لازم نباشد به مشهد بروند و برگردند.

 

وی ادامه داد: این موضوع در حوزه تکریم ارباب رجوع بسیار تأثیرگذار است ضمن اینکه چون کار یک کار کاملاً کارشناسی و اجتهادی است گاه مشاهده می‌شود که همکاران مشهد ملاک و معیار استان را در نظر می‌گیرند که این ملاک‌ها برای شهرستان قابل قبول نیست چرا که در بسیاری موارد می‌توان با معیارهایی در مقیاس کوچکتر نسبت به معیارهای استانی در شهرستان کار کرد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر تأکید کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ما تعیین تکلیف واحدهای راکد است که بهترین حالت این تعیین تکلیف شامل راه‌اندازی این واحدها می‌شود و حالت دوم آن این‌که اگر دیدیم دست‌اندکاران فعلی واحدها ایده و عزم و طرحی برای آن‌ها ندارند به دنبال واگذاری این واحدها به غیر باشیم تا جواز و پروانه بهره‌برداری آن تعیین تکلیف شود و برای ما مشخص شود که آیا افراد فعلی اراده کافی برای ادامه کار دارند یا خیر.

 

خزاعی گفت: در این حوزه یک سری طرح‌ها مربوط به ما و یک سری طرح‌ها مربوط به جهادکشاورزی است که از ظرفیت ستاد تسهیل باید برای حل مشکلات این واحدها استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: حدود 25 درصد واحدهای صنعتی در کاشمر بلاتکلیف است یعنی پروانه فعالیت دارند؛ اما تعطیل هستند  و از ظرفیتی که به وجود آمده است استفاده نمی‌شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر ادامه داد: هم اکنون حدود هزار و 700 نفر در واحدهای صنعتی کاشمر فعالیت دارند که اگر واحدهای تعطیل هم فعالیت خود را از سر بگیرند برای حدود 400 نفر دیگر ایجاد اشتغال خواهد داشت.

 

خزاعی علت تعطیلی واحدهای صنعتی کاشمر را پنج عامل عنوان کرد و گفت: کمبود یا نبود سرمایه در گردش، معوقات بانکی و عدم امکان پرداخت تسهیلات به همین دلیل، مشکلات وثیقه، اختلاف بین شرکا و از دست رفتن بازار و عدم توجیه اقتصادی برای تولید، پنج عاملی هستند که منجر به تعطیلی 25 درصد واحدهای صنعتی کاشمر شده‌اند.

 

وی افزود: همین موضوع تعیین تکلیف را برای معادن هم انجام خواهیم داد چرا که هم اکنون نیمی از واحدهای معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در کاشمر تعطیل هستند و فعالیت ندارند به گونه‌ای که ما 33 پروانه بهره‌برداری معدن در کاشمر داریم؛ اما نزدیک به 16 معدن در حال فعالیت هستند.

 

خزاعی خاطرنشان کرد: معادنی که فعالیت ندارند باید تعیین تکلیف شوند تا مشکلات آن‌ها بررسی شود که اگر دارای مشکلات مالی بودند هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه بهین یاب وجود دارد و اگر هم مشکلات مدیریتی داشتند برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی شود و در مجموع به راه‌اندازی آن‌ها کمک شود و در حالت آخر اگر عزمی برای راه‌اندازی نداشتند از سازمان درخواست کرده و با طی تشریفات قانونی، سلب صلاحیت شوند.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر اظهار داشت: هم اکنون 140 نفر در معادن کاشمر فعالیت دارند که اگر سایر معادن نیز از بلاتکلیفی رها شده و به چرخه فعالیت برگردند تعداد افراد شاغل در معادن دو برابر خواهد شد که عدد قابل توجهی است.

 

وی در مورد فعالیت در معدن تصریح کرد: حوزه معدن تفاوت‌های زیادی با حوزه صنعت دارد و افرادی که قصد دارند وارد فعالیت‌های معدنی شوند هم باید به لحاظ مالی توانمند باشند و هم به لحاظ علمی تخصص کافی داشته باشند چرا که در غیر این صورت حق شهرستان در حوزه معدن ضایع می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کارگران از ارزشمندترین و سودمندترین اقشار جامعه هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تولیدی و اقتصادی کشور دارند.این قشر از جامعه با حداقل توقعها و سطوح حقوقی همواره برای چرخاندن چرخهای واحدهای تولیدی و صنعتی و کارخانه ها در تلاش و تکاپویی وصف ناپذیر و خستگی ناپذیر هستند.این گزارش تصویری به مناسبت روز جهانی کار و کارگر بخش کوچکی از تلاش این غیور مردان و زنان را در واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان را به تصویر کشیده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077408 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت