Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از 480 برنامه فرهنگی و اقتصادی در نقاط مختلف استان اردبیل برگزار می شود.

سرهنگ شکر عبدی روز سه شنبه در آستانه گرامیداشت هفته بسیج در مصاحبه با خبرنگاران افزود: برگزاری همایش طلایه داران سازندگی، افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی، تجلیل از فعالان برتر اقتصادی، برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، همایش بزرگ رزمندگان و بسیجیان، برگزاری کرسی نظریه پردازی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری همایش شکوه هجرت، برگزاری مسابقات ورزشی، آغاز طرح گشت محله محور، برگزاری نشست های بصیرت افزایی و روشنگری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، آموزش فقه بازار به صورت عمومی و دیدار با خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران از جمله برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در استان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هفته گرامیداشت بسیج از 29 آبان ماه شروع و پنجم آذرماه پایان خواهد یافت، اظهار کرد: شعار هفته بسیج امسال ' بسیج مظهر مردم سالاری دینی است ' نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام (ره) در کمتر از 10 ماه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نشانگر اهمیت و جایگاه این نهاد مردمی است که به تاسی از پیامبر اکرم (ص) در ایران اسلامی تشکیل گردید.
وی با اشاره به اجرای طرح های اعتلای بسیج در استان اضافه کرد: رنگ آمیزی و زیبا سازی 51 هزارو 915 متر مربع دیوار مدارس توسط گروه های جهادی دانشجویی و دانش آموزی، هشت هزارو 945 مورد حصار کشی و سیم کشی، ساخت و نصب 26 اماکن، احداث 13 غسالخانه در روستاهای استان، احداث 2 باب زمین ورزشی در مناطق محروم، ساخت و تکمیل 37 باب مسجد و حسینیه با اعتباری بیش از 9 میلیارد ریال، احداث چندین خانه عالم و ساخت و تکمیل 24 خانه محروم با همکاری کمیته امداد از جمله اقدامات بسیج در سالجاری است.
عبدی گفت: آبرسانی به هشت روستا با اعتبار یک میلیارد و 130 میلیون ریال، با سواد کردن یکهزار و 584 نفر از هموطنان توسط بسیجیان از دیگر اقدامات بسیج در استان است.
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین آفت دفاع مقدس آفت فراموشی است، افزود: سال گذشته 22 هزار نفر از اقشار مختلف بسیج استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام شده بودند که تلاش می شود امسال این رقم افزایش یابد.
وی از ارائه تسهیلات 220 میلیارد ریال توسط بسیج استان به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد و اظهار کرد: طرح های مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی و دستی از جمله مشاغلی است که از این تسهیلات بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: امروز بسیج در سایر کشورهای دنیا به الگو تبدیل شده است و نمونه بارز آن را در کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن می توان مشاهده کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • «الگوی سوم زن» خط مشی زندگی زن مسلمان را مشخص می کند
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل