Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@03:18:27 GMT

اعلام پایبندی اربیل به یکپارچگی عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۸۱۶

رویداد۲۴- تشکیلات کردستان عراق بدون اعلام بطلان همه پرسی جدایی طلبانه، به یکپارچگی عراق و تصمیمات دادگاه عالی فدرال این کشور (که همه پرسی سوم مهرماه منطقه کردستان عراق را غیر قانونی دانسته) اعلام پایبندی کرد.
این تشکیلات امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق متعهد به پیروی از راهکارهای قانونی مبتنی بر قانون اساسی عراق برای حل اختلافات مربوط به اختیارات اقلیم و دولت مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه مذکور می افزاید، با تاکید بر مواضع روشن خود برای استقبال از هر طرحی برای حل مشکلات بویژه طرح آیت الله العظمی سیستانی اعلام می داریم، به تفسیر ماده اول قانون اساسی عراق توسط دادگاه عالی فدرال عراق پایبند بوده و به آن احترام می گذاریم.
در این بیانیه تاکید شده که این امر باید مبنای آغاز مذاکراتی ملی و فراگیر برای حل اختلافات در راستای اجرای تمام بندهای قانون اساسی عراق باشد تا حقوق و اختیارات تاکید شده در این قانون تضمین شود.این بیانیه در خاتمه، بار دیگر تاکید کرده که این فرایند تنها راه حفاظت از یکپارچگی خاک عراق می باشد.
نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در جدیدترین اظهار نظر خود از عدم دریافت پاسخ از بغداد برای انجام گفت وگو خبر داد و ضرورت گفت وگو بر مبنای قانون اساسی عراق را موضع ثابت خود عنوان کرد. این درحالی است که حیدرالعبادی نخست وزیر عراق بارها تاکید کرده که شرط آغاز گفت وگو با اربیل، اعلام بطلان همه پرسی جدایی طلبانه است و اعلام تعلیق نتایج آن از سوی تشکیلات کردستان عراق ارزشی برای بغداد ندارد.هنوز مشخص نیست که اعلام جدید تشکیلات کردستان عراق، در بغداد به عنوان بطلان همه پرسی تلقی خواهد شد یا دولت مرکزی همچنان مصر خواهد بود تا اربیل به شکل صریح، همه پرسی سوم مهرماه را باطل اعلام کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید