Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@01:10:24 GMT

تحریم‌ها عامل رشد ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۶۹۰۸

تحریم‌ها عامل رشد ایران شد

پیرو حضور هیئت 70 نفره و بلند پایه اتحادیه اروپا  و  فعالان اقتصادی همراه در کشور مان این هیئت  از برخی از بخش‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی آن در کشورمان بازدید کردند و حتی تفاهم نامه های اقدام مشترکی در بخش هایی مانند صنایع لبنی به امضا رسانندند.

هیات تجاری اتحادیه اروپا در برنامه سفر خود از قدیمی ترین شرکت‌های  تولید کننده روغن های خوراکی در ایران بازدید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این بازدید برینتون عضو هیات تجاری اتحادیه اروپا تصریح کرد: آنچه امروز دیدم نشانگر آن است که بعضی از ظرفیت های ایران از استانداردهای اروپا نیز بالاتر است پس برای بحث صادرات باید به دنبال کشف ویژگی های محصولات ایرانی باشیم و این نکته مثبتی است.

وی افزود: تحریم‌هایی که به ایران تحمیل گشته یادآور شرایط اقتصادی دهه 70 اروپا است که نتیجه آن منجر به رشد و توسعه اروپا شد، همچنین وی حمایت اروپا  از برقراری ارتباط دو‌جانبه با ایران را مهم ترین هدف حضور این هیات در ایران دانست.

بیرالوند صادرکننده برترسال جاری کشورمان نیز در معرفی این واحد تولیدی گفت: این واحد توانسته ضمن افزایش اشتغال در کشور و افزایش سهم بازار داخلی با تولید محصول با کیفیت و متنوع، به جایگاه مناسب در کشور و همچنین جایگاه برتر صادراتی برسد؛ با حمایت بیشتر دولت و ایجاد تسهیلات بانکی،‌ مالی و گمرکی و همچنین ارائه مشوق های تولید و صادرات، بتوانیم در این مسیر گام های بلندتری برداریم.

این صادر کننده برتر ادامه داد:در حال حاضر به کشورهای همسایه، منطقه خلیج فارس و روسیه و برخی کشورهای دیگر صادرات داریم  اما به دنبال تجارت خصوصا در روغن های تخصصی و دانش بنیان با اتحادیه اروپا هم هستیم.

بیرالوند ضمن اشاره به هدف از همکاری با هیات تجاری اتحادیه اروپا حاضر در ایران بیان کرد: یکی از موضوعات مورد نظر برای همکاری با این هیات تجاری مشارکت های تحقیقاتی است چرا که تبادل دانش و توسعه همکاری های تحقیقاتی با کشورهای اروپایی  در زمینه صنعت غذا می تواند فرصت های مناسب در جهت افزایش کیفیت،‌تنوع و ایمنی غذایی در آینده برای دو طرف ایجاد نماید.

وی ادامه داد: اروپایی ها می‌توانند در بحث انتقال تکنولوژی به ما کمک کنند چرا که کارخانه ما با توجه به پیشرفت در بحث روغن های فرموله شده و تخصصی می‌تواند قدم های بلندتری برای صادرات به اروپا بردارد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات