Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه پروژه منوریل عملاً تعطیل است، گفت: پیش بینی ها این است که بتوانیم در پایان سال 97 خط A مترو را راه اندازی کنیم ولی بعید می دانم و امیدوارم تا اواسط سال 98 این خط راه اندازی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن بهشتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به وضعیت مترو ، اظهار داشت: در حال حاضر دو خط A و B درون شهری مترو را در حال اجرا هستیم و قول این مسئله که چه زمانی به اتمام می رسد به برخی مسائل مانند مسائل مالی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که TBM از خط A خارج شد، خط B ما را دچار ریزش کرد که مسائل این چنینی باعث عقب افتادن کار و پروژه می شود، به همین دلیل زمان دقیقی را برای اتمام کار نمی توانیم قول دهیم.

معاون استاندار با اشاره به اینکه  اتفاقات را نمی توان پیش بینی کرد، گفت: در خطA مترو حفر تونل تمام شده است و این خط را به دو فاز تقسیم بندی کرده ایم که فاز اول از قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز دوم هم از میدان مطهری تا جمکران می باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 ایستگاه در حال احداث است که با همین سه ایستگاه ما این مسیر را راه اندازی خواهیم کرد تا به مرور بقیه ایستگاه ها را بسازیم.

خط A مترو تا اواسط سال 98 به بهره برداری خواهد رسید

بهشتی با اشاره به اینکه هدف گذاری شده است تا آخر سال 97 فاز اول خطA  یعنی از قلعه کامکار تا میدان مطهری به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها این است که بتوانیم در پایان سال 97 این خط را راه اندازی کنیم ولی بعید می دانم و امیدوارم تا اواسط سال 98 بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وی عنوان داشت: برای خط B مترو هم زمین آن دپو مشخص شده است و زمینی از طریق ارازی دولتی در اختیار قطار شهری گذاشته شده است  و همچنین تی بی ام Overhal شده و زمینه انتقال آن هم  فراهم شده است.

معاون عمرانی استاندار یادآور شد: هنوز خط B اجرا نشده است البته مقدمات آن آماده شده است و امیدواریم که ظرف چندماه آینده حفاری هم آغاز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منوریل تعیین تکلیف شده است، ابراز داشت: منوریل از پارک سوار شمالی تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر می باشد.

بهشتی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما خط b منوریل را از اجرا خارج کردیم مجوز اجرای خط B مترو را دادند تا آن را شروع کنیم.

وی با اشاره به جمع آوری ستون های خط B منوریل، گفت: فعلا خط Bمنوریل خیلی عارضه و مانع جدی نیست که بخواهیم آن را برچینیم و عجله ای هم برای جمع آوری آن نیست.

پروژه منوریل عملا تعطیل است

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه پروژه منوریل عملا تعطیل است، بیان داشت: هر هفته درگیر جلسات کارشناسی منوریل هستیم ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است و درگیر  مسائل حقوقی و مالی با پیمانکارها می باشیم.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان